Monday 14 April 2014

Orientaliskt






Vi har som tradition att bjuda min mamma och vår yngre son på mat varje söndag. Numera är söndagsmaten dock en liten utmaning eftersom sonen övergått till vegansk kost (tidigare åt han både fisk och mejerier, men icke längre). Men en dag i veckan kan man väl anstränga sig litet för glädjen att få ha "lillen" vid matbordet. I går hade jag ett orientaliskt tema på middagen (couscoussallad, chili-, vitlöks- och ättiksmarinerad zucchini, falafel och avocadoröra). Och så klart ska dukningen matcha maten.






10 comments:

Livingroom said...

Ser gott ut.. härär alla så kinkiga med maten att det tyvärr blir mycket sällan "annorlunda mat".. tyvärr. Önskar dej en fin måndag.

alegni said...

Hemma hos Ingeborg,
visst var det gott. Hos oss åt vi mycket varierat redan när barnen var små, och de har därför lärt sig att tycka om allt och de har aldrig varit rädda för att testa på nya smaker.

Livet på Vestergård said...

Så duktig du är både på matlagning och bakning. Det ser riktigt gott ut!

pikalainaa said...

I fell hungry about all your dishes and they are look delicious .Well i am happy for you that every weekend you do this kind of lunch or dinner with family cause before i also used to do it.

Syssis små funderingar said...

Ser läckert ut, dukningen fiiiiiin.

I mitt huvud said...

Å, vad det ser gott ut! Och vackert!

Annika said...

Det ser verkligen gott ut!
Mums!
Veganskt ibland smakar SÅ bra!!
Kram!!

Liljas Corner said...

Jag har säkert sagt det förr: du kan det här med dukning du!

Kamomilla said...

Gillar hela helheten,maten, dukningen - allt!

alegni said...

Livet på Vestergård,
jag tackar för komplimangen! Det var nog "ganska gott". :)

Syssi,
tack och tack! Jag gillar ju det här med textilier och porslin.

I mitt huvud,
tack så mycket!

Annika,
det smakar bra för det mesta! Det är ju så mycket smak i grönsaker och sånt. Speciellt om man vågar använda kryddor.

Lilja's Corner,
tack, det var snällt sagt!

Kamomilla,
man tackar! Int va he så pöllåt!