Tuesday 16 September 2008

Huslig



Ibland får jag sådana där bakryck, som idag, då. Lyckligtvis händer det inte så ofta numera. Eller tyvärr, beror på vem i familjen man frågar. Det är roligt att ha något i frysen ifall man får oväntade gäster, fast det händer ju också alldeles för sällan nuförtiden. Varför tar folk sig inte tid att titta in längre? Jag som jobbar hemma och inte träffar folk dagtid skulle uppskatta ett och annat besök då och då.

Härom dagen blev en del av havtornen från förra inlägget förädlade i den här cheesecaken. Man behöver inte vara rädd för att dylika rätter förfars av ålderdom i vårt hus...

Kitti och Nina, här är beviset, Knoddarna har fått äntligen fått komma hem:


9 comments:

Anonymous said...

ojojjojo vackra bakverk!! jag kommer gärna på besök. attans att det är så lång väg bara =( kram till er alla.

Lenas pysselgrop said...

Ja, visst är det synd att folk inte tittar in oftare. Ja själv är man ju inte heller så mycket bättre på det.. :)

Anonymous said...

Cheescaken var jättegod, säkert de andra också, T tyckte säkert om de han fick smaka på.

Vallypee said...

Hi Ingela, I don't know what the subject of your post is, but may I say you take beautiful photos - very clear, very intimate and very singular.

I read back on the response to my comments on your birthday post, and smiled. Of course you both understand some Dutch. You and Hans are such consummate Europeans linguistically. Actually my Dutch isn't very good, but I'm working on it and enjoy reading and writing in Dutch whenever possible. I'm sure I make loads of mistakes though!

Ann-Catrin said...

Hej där!!
ja men visst är det så att folk inte är lika sponatana längre.. och det är ju vrekligen mysigt att få oväntat besök... och då passar det ju så bra att ha lite i frysen.. smakigt det ser ut!!
Påminner mig om att jag har alldeles TOMT!!

Kram på dig A-C

ginga said...

Moster sku å ha vila smaka på gotta som du hadd baka men int på cheesecake.

verna said...

Jag kämpar o provar igen

verna said...
This comment has been removed by the author.
Maria said...

Bodde du inte så långt bort skulle jag nog komma och banka på dörren......för det du bakat skulle jag vilja smaka! MUMS!!