Sunday 7 June 2009

With a little help from my friend

Det här med att sy annat än raka sömmar är ju inte riktigt min grej, så efter två försök att sy fast en dragked gav jag upp. Tur att man har sykunniga vänner. Snälla Satu ställde upp och fixade dem. Igår sydde jag resterande kanter, så nu är vi tre kuddar rikare i familjen. Fast det verkar inte som om någon annan än jag verkar glädjas nämnvärt över kuddarna. Problemet är nu att jag inte vet var jag ska ha dem. Jag har prövat olika alternativ. För tillfället bor de inomhus i soffan.








Ni kommer väl ihåg att rösta i EU-valet idag, go' vänner! Vår 18-åring, som för tillfället är på väg hem från en rockfestival - också den i Tammerfors, ska få rösta för första gången, och det verkar som om samma person ska få familjens tre röster.

16 comments:

ginga said...

He e bra, bara ni röstar på rätt person. Jag sitter i valbestyret nästan hela dan och är glad åt alla som kommer oberoende av vem man röstar på

Signe 1 said...

Vilken fin Header du har!!:-) Jodå, mannen var mycket nöjd med konserten, men nu har han åkt iväg igen för att se kvällens konsert och den sista brukar alltid vara bäst säger han, ja min man ÄR ett Bruce-fan utan dess like *ler*. Det är nog bara kidsen som går före, haha;-) Kram Sofia

Livet på Sjögård said...

Ser så fint ut. Sådär härligt fräsht och "flickigt". Det kanske inte alla familjemedlemmar hos er gillar? :)
Hos oss får jag kämpa med att ta in lite mer feminina färger (samt det vitra) mot allt det mörka i träväg...

Livet på Sjögård said...

..."det vitra"...
de smög in lite slarviga fingefertryck där... :)

StrandviksVillan said...

Åååh jag bara vill ha den soffan med dom kuddarna och dynorna!! Eller förresten, jag kan nog ta hela rummet ;)

Det var ambitiöst, att sy dragkedjor. Jag kan nog, men orkar inte, det tar för länge när allt ska vara klart NU! Brukar göra mina kuddar med omlott eller band istället.

Min man sitter i vallokalen hela dagen, trååååkigt! Han har precis varit hemma på matpaus. Jag ska nog och rösta senare också.

Trevlig söndag, kram A-C

Taina said...

Dina kuddar "bor" så fint var du än lägger dem...
Kram!

odin said...

Vilka fina kuddar! Jag vet snart int hur man andvänder en symaskin alls, för det är jättelängesen jag sydde något.Här har yngsta dottern
just köpt ny symaskin, så hon får stå för den biten nu.

Jenny said...

Hej Ingela!
Jättefina kuddar din kompis sytt åt dig!! De passar bra ihop med dynorna där i den vita soffan!

Yes, här ska vi oxå gå o rösta idag:)

Ha en jättebra kommande vecka,
Kram Jenny

Nettan said...

Fina de blev..å tur att man har vänner som ställer upp ibland! Jag är på tok för lat att sy dragkedjor i mina kuddar!...fast det ä ju himla praktiskt! Tyckte det såg väldigt mysigt med dem därute på altanen!
Kram Nettan

trollmor said...

Fina kuddar ! Dom passar väl nästan in överallt.
Klart vi har röstat.Detta valet är faktiskt mycke svårare än det vanliga valet tycker jag.Är tyvärr för lite påläst om det och personerna man ska tro axla i Eu.
Ha en fin kväll
kram ewa

Kamomilla said...

Snygga dynor, var de än ligger!!

Sabina said...

Söta kuddar, och vilken härlig vän som hjälpte dig! Dragkedjor är inte heller min grej... därför syr jag alltid kuddar utan dragked!
Ha en skön vecka!
Kraaam.

Nicole said...

Vilka söta kuddar! Jag är inte så avancerad så jag kan sy dragkeder heller, hihi.
Jovisst har vi röstat, brukar alltid rösta på valdagen...
Vet nu inte om vi röstar på samma parti, men mitt parti fick in en kandidat ;).

TilkkuSatu said...

Hyvältä näyttää =)

Tulipa said...

Hej!Tack för grattis hälsningen!Dina kuddar är superfina!!Ibland känns det dock som att man mest glädjer sig själv, och så tycker man att de borde inse vad fint det är!!!!Läste att du varit på Bruce...hörde Blossom Tainton på radion idag, hon var heeelt betuttad!! Fortfarande i extas!!!Trevlig kväll!Kram Mariette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Hallojs...längesen jag var här nu;) vackert o härligt med ljust eosa;)
Välkommen till nyptemiären av min blogg!!!

Kram Millan