Saturday 10 November 2012

Här bor vi, del III


Så har då turen kommit till hemmets hjärta. Köket renoverade vi för drygt två och ett halvt år sedan, och jag är fortfarande lika nöjd med dem som jag var då. Konstigt, jag som är så ombytlig av mig. Jag har lovat min kära äkta hälft att vi inte ska renovera köket flera gånger, så jag får så lov att gilla det om jag vill eller. Hittills har jag som sagt nog velat gilla det, och med tanke på vilken dyr historia en köksrenovering är, ska jag se till att gilla det tjugo år framöver också.


Vi har rätt mycket förvaringsutrymme, men en hel del mindre än före renoveringen, så jag har fått göra mig av med en hel del kärl och grejer. Problemet är bara att det ständigt dyker upp en massa fina kökssaker i köksvärlden, och dem har jag så himla svårt att stå emot. Därför är en rensning av skåpinnehållet verkligen av nöden mycket snart.



11 comments:

Maja said...

Vad ni har fint hemma hos er! Du har verkligen Ögat, men det har jag sagt tidigare. Fråga: är hyllorna på köksväggen från Ikea? Jag klurar på lite hyllösningar själv, nämligen.

Taina said...

Så fint!!!

Kramar!

Livet på Vestergård said...

Ni har verkligen jättefint kök, ja hela huset är ju fint :)

lyckobo said...

Rolig med rundvandring i ert vackra hem! Du får nog vara så nöjd med köket, supersnyggt!!!!!

Ha en bra ny vecka!

Snäckskalsdalen. said...

Jag minns ju när ni gjorde köket och det är minst lika fint nu som då!
Det är bra om du bara är ombytlig med kök och sånt för mannen din har du haft länge och han är väl inte utbytt!
Kram

Kamomilla said...

Önskar vi hade så där mycket förvaring... Gillar ert kök massor!

Hjem Kära Hjem/ Anna said...

Hej!!
O jag hittade hit c",)

Härligt personligt hem ni har, välkomnande!

Gillade speciellt tv bänken, nåt i den stilen vill vi ha!

Ha en fin dag, Klem Anna

StrandviksVillan said...

Inte klokt så fint hem ni har!! Eller jo, klart ni har med tanke på din goda smak ;)
Verkligen supersnygga bilder du tagit dessutom.

Kraaaam på dig!! Hoppas vi hörs/ses snart!

Annika said...

DITT kök är MITT drömkök!!
JAG ÄLSKAR det!
Tycker det är perfekt.
JAG skulle ta det direkt om jag fick det, och inte ändra på en pryl.
I LOVE IT!!!
Kram!!

Ninette said...

Tack för rundvisningen! Vilket fint hem ni har!

Drömgården said...

Är helt fruktansvärt avundsjuk på ditt kök!!