Thursday 18 April 2013

Nya vimplar


Jag hade bestämt mig för nya vimplar till vårt uterum, och gjorde en räd till samtliga tygaffärer i stan - utan att hitta de tygbitar jag hade fått för mig att jag ville ha. Sedan kom jag att tänka på att jag sett ganska färggranna kökshanddukar på Hemtex, så jag styrde kosan dit och handlade tre stycken kökshanddukar och ett örngott. Men ser ni, då slog latmasken till och att sy vimplarna själv kändes som ett oöverstigligt hinder. Vilken tur att jag då har en ny väninna som är sömmerska, för hon fixade vimplarna på nolltid. Har ni sett så fint hon dessutom slår in sina arbeten? Nu väntar vi bara på soliga dagar, så jag får lust att ställa i ordning uterummet för SOMMAREN 2013!


6 comments:

Teija said...

Onpa kaunis!

StrandviksVillan said...

Härliga vimplar!
Nu får jag en bättre bild av hur du har tänkt dig uterummet :)

Ha det gött!

Liljas Corner said...

Vilket knalligt paket! Gillar! Och vimplarna är så fina.

Jag har alla mina mor- och farföräldrar kvar, och i (ganska) gott skick dessutom. Det skattar jag mig lycklig för.
Trevlig helg!

junhe said...

Vilka härliga vimplar! Jag skulle vilja ha vimplar i år, men har inte riktigt hittat "mina" än. Sökning fortsätter =)
Önskar trevlig helg & tack för "tassarna" hos mig =)
Kram junhe

Annika said...

Fina!
OCh det var ju smart att låta ngn annan göra jobbet :-)
Kram!

Sara said...

Men vilken härlig idé! Vad fina det blev :)