Friday 29 November 2013

Julnytt



På grund av arbetsbrådska blir det litet längre pauser än tänkt på denna blogg, men jag har inte för avsikt att be om ursäkt för frånvaron, man ska vara tacksam över att ha jobb. Det är många som är utan. Pläden här ovanför har jag siktat in mig på för länge sedan, men den var lite dyr, så jag har väntat på lämpligt tillfälle när jag kunde få den lite billigare. Det tillfället inföll häromdagen, och nu är pläden min. Mjuk som en kissekatt är den, och den värmer så skönt.




I år har jag fått det här med granar på hjärnan, och de finns i flera olika utföranden hos oss nu. De flesta är hempysslade. De senaste i samlingen är dessa tre som jag tejpade upp på vardagsrumsväggen i går kväll. Jag gillar nog dem lite grann.

I helgen ska jag vara ledig. Förra helgen var jag det icke, och det känns i kropp och knopp. I morgon firar vi lillajul här i den svenskspråkiga delen av landet, och då hör det till att jag ska bjuda på lutfisk och gröt. Fast lutfisk blir det först på söndag då mamma kommer på middag. 

9 comments:

Syssis små funderingar said...

Den pläden lönade det sig vänta på🎄

Anonymous said...

Gillar både pläden och kudden. :) Trevlig adventshelg på er. :)

Ninette said...

mysig pläd! gillar också granarna på väggen - smart med såna där enkla julpynt som är enkla att städa undan också!

Liljas Corner said...

Jag åt tomtegröt på Academill idag, så jag tror jag sparar kokandet här hemma till nästa helg. Och lutfisk kommer nog aldrig att lagas i detta hus! :)
Jag gillar dina granar, allihopa! Ha en skön ledig helg.

Susanna/Huvikumpu Living said...

Iloista pikkujoulua!
ps. ihanat kuuset tuolla seinällä!

Snäckskalsdalen. said...

Den pläden hade jag också väntat på, så gosig! Och med den härliga kudden till, så alldeles lagom.
Skönt med arbete, men det är lite underligt för det kommer ofta stötvis.
Fina granar också!
Agneta kram

Karin Rush said...

Nissa!!! :) I love the blanket. I have been coveting a similar one for a few years.

Karin Rush said...

Nissa!!! :) I love the blanket. I have been coveting a similar one for a few years.

alegni said...

Syssi, visst gjorde det!

Christina, tack, och tack det samma!

Ninette, jo precis. Det är också sånt pynt som inte tar upp utrymme i skrubben under resten av året. :)

Nina, roligt att du gillar! Jag är ju en Grahn av födsel och ohejdad vana, det förklarar säkert min svaghet för det trädslaget. :)

Susanna, kiitos samoin ja kiitokset!

Agneta, konstigt att det alltid kommer stötvis. Man borde ju ha vant sig efter snart tolv år... Kram

Karin, I love it, too! You will have to come here and get one while they still have them!