Monday 13 April 2009

Nygammalt

Något åt det här hållet kunde det ha sett ut, men dessvärre ska skåpet vi tog hem från makens barndomshem fungera som stereoskåp i äldre sonens rum. Sonen har nämligen fått för sig att det ska vara vinyl för hela slanten nu, så makens/pappas gamla skivspelare ska också få flytta hem till oss. Tur för sonen att både mor och far har en hel massa gamla skivor, för sådana är det inte alldeles lätt att få tag på numera. Jag är inte jätteförtjust över det nya projektet, för sonens rum ligger vägg i vägg med mitt arbetsrum, och jag är rädd för att ljudnivån i hans rum kommer att stiga betydligt i och med den nya apparaturen. Det blir väl att skaffa ordentliga öronproppar snart...

9 comments:

Unknown said...

Ja, det hade ju kunnat funka det också, ler. Men det blir ju andvändbart till sonen också. Ja, här hemma skulle jag också emellanåt vilja använda öronproppar när sonen börjar spela sin musik, tyvärr har inte vi samma musiksmak. Ha det bra. Kram Lenita

Sabina said...

Men vad fint han får då!!! Hoppas han spelar lugn musik när du ska jobba :) Jag är så avis på din fina bokstav, den är såå fiin!
Ha en bra kommande vecka!
Kram Sabina

Lallis - liv och leverne said...

Haha, ja det där med öronproppar skulle inte vara så dumt här hemma heller. Eller hörlurar till de spelande ynglingarna om det går.
:)
Kram Lallis

Jenny said...

Hej Ingela!
Vilket fint skåp din son ska ha till sina skivor hihi!
Kul att han gillar vinylskivor, jag har kvar alla mina gamla jag köpte som tonåring på 80-talet! Det är kul att ha dem kvar men jag har dessvärre ingen skivspelare, vad bra att ni har kvar en till sonen:) Han kan ju alltid använda hörlurar när han lyssnar på musiken om du är i rummet bredvid:)

Ha en jättebra vecka,
Kram Jenny

Kamomilla said...

Vilket fint bord! Men du, det blir jobbigt med dunkadunka... ;)

Stjärnor & Champagne said...

Hihi det är risk för det....Vinyl, intressant jag tror inte vi har visat dom skivorna för grabbarna här. Dax att göra det tror jag.

Kram Anne

Mia said...

Åh vad här har hänt mycket när jag varit borta. Skrattar gott när jag läser om dina korginköp och kan bara hålla med, en del saker vill man bara ha för att de är fina att se på. Kan man sen hitta ett sätt att använda dem på så är det ju bara en bonus. :)

Hoppas påsken varit härlig och att snön börjat smälta bort!
Kram Mia

Nettan said...

Ja det var ju synd att du inte fick behålla det lilla bordet, för det såg ju himlans fint ut som du fixat till det!
Kram Nettan

Hans said...

Bordet har huserat i min mors flickrum för mer än 60 år sedan, det var då mörkbetsat och lackerat, sedan fanns det i mitt pojkrum och har tjänat som underlag för många olika förstärkar och sändarprojekt i mina tonår och fick en del brännsår av lödkolven och andra elektriska fenomen... När min äldsta son tog över har jag spraymålat det vitt, sedan har det agerat underlag för en stor porslinsblomma hos min mor och nu är det här... :)