Monday 27 June 2011

Kaspian & co


Helgen före midsommar hälsade vi på hos vår lille gudson, som vi dessvärre inte sett sedan dopet i höstas. Tiden går alltför fort och barnen växer upp med en väldans fart - det märker man ju också på hemmaplan. Kaspian är inte den enda charmören i sin familj - han har också ett par syskon som även de kommer att krossa många hjärtan framöver, inte minst med sina strålande vackra blå ögon.




Nu är det bara några morgnar kvar till semestern, eller till ledigheten utan lön, som fenomenet heter hos mig. Som vi väntat. Vi ser fram emot lata dagar vid havet och en resa till London. Vad har du för planer i juli?

15 comments:

Så Vitt Jag Vet said...

Vad fina porträtt du tar.. Kaspian är ju föör gullig..
Ja sommarplaner... Jag älskar dessa lata dagar då man gör vad som faller in...
Kraam
Sanne

RockMom said...

Underbart söta ungar :)

Jag skall bara göra så lite som möjligt...
Kram på dig!

Unknown said...

oj, va roligt med lata dagar och londonresa!
vilka sötnosar!
vi ska ha två kusinträffar, baltic jazz festival, roxette på rowlit i pargas och tre stycken teaterföreställningar i juli, så de e fullt program!
men de e ju bara roligt de!
susanne

nattugglan said...

oj vilka gulliga ungar!! o vilka ögon..våra juliplaner går väl i jorbrukartecken..inte har vi nån semester..men jag har från den 28juli till början av aug...(en några dagar)..sen kommer dotter med fam hem den 14 juli..o den 17 skall vi på teater.. o så hoppas jag på nån auktion..det brukar va kul..o cykla till syrran.. ca 34 km en väg... hahah så du ser jag har planer..;O))

Lyckoslanten said...

Hur söt får man bli! :o) Förstår att du längtar och väntar! Här räknas moms i flera veckor och sedan får det bli spontansemester. När jag annars planerar varje timme under läsåret är det skönt att göra saker mera impulsivt på sommaren! ♥

Vecka - Vecka said...

Vilka söta barn!
Själv bara väntar och väntar jag på vårt andra.. suck.. men nog kommer han väl förr eller senare!
Kram, Lotta

Ulrika said...

Å va di e söta!! Julia har blivit stora tösen :)

Hade missat dopinlägget... Roligt att se bilder från vackraste hemmet jag vet!!!

Kram U

Syssis små funderingar said...

Gulliga barn alla:) Först skall jag flytta och sen skall jag bara ligga i hängmattan, om jag hittar passliga träd på gården, och göra lika mycket som RockMom;)

Bella said...

Vilka fina porträtt på söta barn!! Det är så underbart att få följa de små livens utveckling och se hur de blir sina egna personligheter.

Härligt med ledighet och kul med en resa till London!!

Njut av din semester när den kommer!

Kramar Bella

StrandviksVillan said...

Vilka sötisar!
Minstingen liknar ju riktigt på din L tycker jag!

Mina juli-planer? Jobba fram tills den 16:e, sen semester och resan med stort R :D Kanske få besök av en bloggvän med stort B? Vem vet...?

Bamsekram!

Monica said...

Sööta öööde vilken goding!

Mina planer är att göra bara det som är roligt...
och sen förstås åker vi med bilen 4dagar till Pärnu, Estland.

Ha det bra
Monica

Nyanser av vitt said...

Så fina bilder på fina barn. London nu igen? Jag ska till Köpenhamn annars bara vara i Sverige.
Kramis

Vform said...

JOBB för det mesta!
Plockar man grönsaker så ...
Åh, vilka gulliga ungar :D
Ha en skön ledighet!!

lyckobo said...

Vilka sötnosar barnen är! Visst går tiden fort, märks ju på barnen, men själv ändras man inte alls ;) !
Vi skall vara mycket på havet med båten, och så blir det också en resa till Hesa med barnen, högholmen, sea life och naturhistoriska museet är på agendan då :)
Lyckans dig som får åka till London!!! Den som väntar på något gott...

Gugis Pärlor said...

Vilka sötisar! Förstår att ditt hjärta smälter... Låter alldeles utmärkt det där med lata soldagar vid havet och Londonresa! Det skulle inte jag heller ha något emot ;O)

Kram Gugi