Sunday 9 September 2012

Hotel Chocolat



Ni vet, choklad är ju "ganska" gott, och när den ser ut som den här, då är den ju också en fröjd för ögat. Dessa gudomligheter (arton stycken praliner!) handlade vi på shoppingcentret i Milton Keynes förra veckan, och det tog faktiskt fem dagar innan vi fick dem uppätna. Tala om att vara ståndaktig. Var kom den karaktären ifrån helt plötsligt?


Hotel Chocolat är en livsfarlig affär om man gillar choklad. Och har man inte haft beslutsångest tidigare i sitt liv, får man det garanterat när man stiger in i den affären. Det skulle ju hjälpa lite om man var miljonär, men när plånboken är så tunn som den är, måste man välja med omsorg. Jag tycker vi lyckades rätt bra den här gången åtminstone.


Nå, klart man dricker ur engelska koppar till engelsk konfekt. Dum vore man ju annars.

4 comments:

Nette Cecilia said...

Ståndaktigheten kommer nog från att skönheten på dessa praliner är en fröjd för ögat också.Svårt med sådana ställen där det finns så fin godsaker,fatet som du har dom på fångade min blick var har du köpt det ,är på jakt efter en snygg tvåvåningare ,trevlig söndag ,Nette

Gugis Pärlor said...

Vilken tur alltså att jag har några engelska koppar i gömman utifall att engelsk konfekt hittar hem till oss också ;O) Jättesnyggt våningsfat och pralinerna ser gudomliga ut!!

Kram Gugi

Snäckskalsdalen. said...

Den koppen är väl din? För jag minns när du visade din helt fantastiska koppar från USA (?), jag glömmer dom aldrig, så fantastiskt vackra.
Chokladen, jaaa, den hoppar jag, men ställ potatis framför mig och jag faller som en fura!
Agneta kram
Fast jag glömde säga att chokladen ser helt delikat ut!

StrandviksVillan said...

Du kom väl ihåg lillfingerföringen? ;)
Mums - choklad kan man inte leva utan!