Thursday 8 May 2014

Blommigt och pastelligt




Jag trodde faktiskt att mitt Greengateporslin skulle få föra en tynande tillvaro i år eftersom jag just nu gillar både grafiska och marockanska mönster. Men nä, nu har min romantiska ådra slagit till med kraft igen, och det gör den år efter år, det är bara att konstatera och att låta den få utlopp. Något nytt behöver jag inte skaffa, skåpen dignar av allt som jag kan tänkas behöva, men det är roligt att plocka fram det som stått längst inne i skåpen hela hösten och vintern.




Greengatemuggarna är fina att titta på, men inte så där himla bekväma i användning, i synnerhet inte till te. Fast det går ju att använda dem till annat också. I helgen hade jag till exempel blommor i ett par av dem.



2 comments:

Kamomilla said...

Sommar i köket! Bra det när det är så kallt och ruskigt ute!

alegni said...

Kamomilla,
eller hur!