Sunday 13 April 2008

Det var tider det

Det är ju inte klokt hur snabbt tiden går numera. Snart är det 27 år sedan jag au pairade i New York. Ibland känns det som igår, och jag har fortfarande mardrömmar om tiden där.

Det här är en reklamskylt för Finlandia Vodka som jag gick förbi varje morgon på väg till slitgörat.

Jag bodde i det ljusa huset i mitten, nära det höga bruna huset som man ser i många vyer från New York och som ligger bara ett stenkast (om man är en någorlunda god kastare) från Empire State Building på samma gata (syns till vänster i bakgrunden) Vi har ingen scanner så jag har fotat bilderna i mitt fotoalbum, därav den dåliga kvaliteten. Till råga på allt hade jag en eländig kamera när jag var over there.

8 comments:

Kamomilla said...

Vad häftigt! Bo så nära empire state building. Wow. NY är nog något jag skulle vilja se (nej uppleva) men samtidigt känns det skrämmande. Så stort och så annorlunda...

Anonymous said...

charmiga bilder. =) Ja vad synd att din au pair tid inte var lyckad. Jag hade dig i tankarna när jag begav mig Los Angeles 2 år sedan. Men min tid där var det bästa jag upplevt faktiskt. Så det kan vara antingen hemskt eller underbart. Synd bara att det inte var en lika härlig upplevelse för dig! kram kram

ginga said...

Är det faktiskt så länge sen, du ha blivi gambel. Tiden går och vi med den. Jag var också till Empire State Building då jag bodde på hotell i Manhattan nära FN:s högkvarter.

Lenas pysselgrop said...

Va tråkigt om det inte var en fin upplevelse, din tid som au pair. Men med tiden kan man kanske se på det hela med lite annorlunda ögon?

Skogsdoft & havsbris said...

Hej på dig!
Kula att du hittade till min blogg, du är varmt välkommen!
Au pair i New York låter ju jättehäftigt, men det var ju synd om du inte fick en bra vistelse over there. Kanske du har möjlighet att åka dit igen och uppleva staden på ett annat och betydligt bättre sätt? Det vore en sann upplevelse att åka dit en dag!

Skogsdoft & havsbris said...

Visst får du länka till mig! Länkar till dig jag också då. :)
Ja, det är ju synd att vi bor lite för långt ifrån varandra för gemensamma cykelfärder! Hade varit roligt!
Att resa från kust till kust i USA måste ha varit jättespännande! Och vad bra att den resan blev så mycket bättre än din vistelse i New York.
Ha det så bra!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Coolt...åå ville alltids med vara au pair...nåt man missat!!

Kram millan

Anonymous said...

Alltid kul att minnas tillbaka. Synd om det inte var bra där.Men säkert fick du massor av nya erfarenheter.
Kramis ewa