Tuesday 1 April 2008

Vårpizza


Det är länge sedan jag bjudit på en matbild, så varsågoda, här får ni smaka på dagens fräscha pizza med tomatsås, ost, prosciutto, rucola och basilika. Jag har bestämt mig för att börja äta kött igen, för jag mår inte alls bättre av den köttfria dieten, tvärtom är sötsuget värre än förr.
Ikväll har jag inlett cykelsäsongen. En kilometer innan vi var hemma igen hade jag så mycket mjölksyra i benen så jag tänkte ge upp. Maken som cyklar året runt log så där förstående och uppmuntrande, så jag kunde ju inte annat än trampa vidare...

5 comments:

Hans said...

Nam!

Lenas pysselgrop said...

Det är otroligt hur slut man brukar känna sig efter årets första cykeltur! Jag brukar alltid påstå att man använder helt andra muskler när man cyklar än när man motionerar på annat vis, men jag undrar om det stämmer..

Anonymous said...

Mums vad smarrigt det såg ut.
Cykla.. var det bästa jag visste när jag var ung.Det var sån frihet minns jag att kunna ta sig snabbt till sina kompisar som bodde nästan en mil bort.Var det mörkt, ja då gick det undan för jag var så otroligt mörkrädd. Nu har jag en
gammal skraltig cykel som ungarna också har nött på. Vi har pratat om att köpa nya cyklar här i vår nu.Då skulle jag kunna cykla till jobbet det är bara en mil.
Kram ewa

Jes/Vita villa vila said...

Förlåååt vännen ☺ snälla var inte arg!!! En del har ju så gröna fingrar - dock inte jag tyvärr... hi hi!

Underbar pizza! MUMS!

KRAM Jes ♥

ginga said...

He e no bra då du ha börja ped! borde göra det också, men backarna till stan är så tunga så jag tar nog bilen i stället.