Monday 7 April 2008

Öronbekymmer


Jag undrar om det är för att jag lägger mig i allt som familjen numera kallar mig för Queen of fucking everything. Namnet kommer sig av att maken förra sommaren när vi turistade i huvudstaden fick syn på en dörrmatta i ett butiksfönster med just den texten. Maken beklagar att han inte lyckats på tag på den där mattan åt mig, men mig kvittar det. Eftersom familjen gör sig lustig på min bekostnad och kallar mig för mitt nya smeknamn, kan jag lika bra börja omge mig med kronor i olika skepnader. Alltid retar det någon ;)

Jag har en vaxpropp i vänstra örat och har inte lyckas lösa upp den trots flera försök idag. Det känns som om huvudet var inne i en tunna, jag är nästan döv på örat och ont gör det i det av den flitiga spolningen idag. Elände!

8 comments:

Lenas pysselgrop said...

Drottning som drottning ;)

Hans said...

Jo, och nu har QOFE normal hörsel igen :)

Anonymous said...

Kärt barn har många namn sägs det.
Aj det låter inte skönt med ditt öra.Hoppas du får till det.
kram ewa

ginga said...

Besvärligt med öronen, var glad att du inte har tinnitus. Försökte använda hörapparat då jag hör dåligt (säger de som vet), men det blev värre, det ekade bara i skallen på mej. Hoppas dina öronbekymmer har gått om

Karin i Villa Grå said...

Hallååå..! HALLÅ! Hör du mig? *ropar*

Nä, förlåt, inte kul med en vaxpropp, jag hoppas att du blir av med den snart. Till dess får du vara lomhörd och öm i örat, din stackare.

Ha ha - queen of fucking everything? UNDERBART! Om jag vore du skulle jag texta det och rama in! Jag skulle också omge mig med kronor, precis som du skriver :-)

Du har så skön humor! *gillar*

Kram!

Karin

Maria said...

Ha haa...va roligt att få dra på smilbanden, allt annat är så tokigt runtomkring mej just nu (lilltjejen som med bar rumpa kånkar omkring med kattungen på vårt stora datbord *suck suck*) Bäst att sluta blogga och återgå till vardagen ;-)

Ha det gott!!

Ann-Catrin said...

Haha du är för härlig..men vadå drottning som drottning.. det är en bra titel det..inger respekt!!!
Vaxpropp...usch..hoppas det löser sig..hihi det blev lite ordvits där..inget att skoja om.. förstår det är urjobbigt""
kram A-C

Kamomilla said...

hej du Queen of fucking örvärk- här kommer en tröstekram!!! *Bamsekramar alegni*
Puss!