Wednesday 30 April 2008

Trevlig Valborg!


Nu har jag dammat av studentmössan inför kvällens fest. Den brukar få följa med, men blir mest använd som dekoration på kompisarnas piano eller något annat lämpligt ställe och inte på huvudet, som den är avsedd för. Huvudsaken är väl att den får lufta på sig en gång om året, annars kan man ju tycka att det var onödigt att skaffa den överhuvudtaget.
Så har jag begåvat mig själv med en liten rosa skål idag. Slösmaja är i farten, förstår ni.
Trevlig Valborg!

6 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Skoj med fest! =) Din mössa har hållit sig vit den! Min är ju endast ca 5 år gammal men börjar redan bli ful, var ett tag jag kikade i mina gamla lådor så den lär väl vara gul vid det här laget..

Ha en bäst valborg! Fina skålar (passar fint till ditt nya rosa vardagsrum ) Kramz

Lenas pysselgrop said...

Ha en trevlig kväll, slösmaja och resten av familjen ;)
Egentligen tycker jag inte du är en slösmaja, "unna sig" heter det!

Kamomilla said...

Vad är den där konstiga första kommentaren? Jag hade en sån en gång och palomuurin började skrika. Radera den...

Min vappfiilis for när jag inte kunde höra sången från vårdberget...

Vaj en ny skål... Hihi.

Jes/Vita villa vila said...

TACK vännen för dina rara ord inne hos mig - blir så glad så!!!

Å Marimekkoskålar - de är så fina! Jag har en turkosblå. Det var du verkligen värd :)

Ha en finfin helg! Kram/J

Skogsdoft & havsbris said...

Skålarna är jätteläckra, och underlägget är supersnyggt! :)