Tuesday 26 May 2009

Korgar och blommor

På väg till stugan i helgen som gick stack vi oss in i svärmors uthus där jag grävde fram ett par gamla pärtkorgar som nu har fått flytta till stan och har blivit uppfräschade med lite vitfärg. Den ena agerar plädförvaring och den andra gapar än så länge tom. Konstigt, men det dräller plötsligt runt en massa (också tomma) korgar i det här hushållet. Dit det bär, dit bär det...

Jag sprang runt i trädgården ett par minuter med min kamera medan solen skymdes av några moln.


´

Det ser nog ut att bli god bärskörd också i år, trots att jag tuktat både träd och buskar med ovarsam hand.


23 comments:

StrandviksVillan said...

Oj oj Ingela! Hur många vackra ord ska man kunna ösa över ditt uterum egentligen?! Älskar med stort Ä den vita soffan och kuddarnas färger. Supersnyggt med korgarna där under. Du kan ju lägga inredningsmagasin i den andra, så finns dom nära till hands när du ska ligga och slappa ;)

Hmm, jag har också plötsligt en massa korgar som inte används... Hade så bråttom och målade tre stycken, men nu efter flera veckor ligger dom fortfarande kvar i garaget, eh...

Jag njuuuuuter!! Har bestämt mig att bara göra det som faller mig in. Idag har jag plockat och radat mer stenar i blomrabatten. Såååå kul!!

♥ Fyra årstider said...

Korgar kan man ha många av.
Kram Lotta

Liljas Corner said...

Jag har alltid för lite korgar, jag. Sånadär korgar som du visar är jättemysiga, då dom är vitmålade :)

Jag brukar röra mig i Björköskären å jobbets vägnar. Jag jobbar för Forststyrelsen och har då och då ärende till vandringsleden och Valsörarna. Men ofta blir det inte, tyvärr.

Unknown said...

Så fina korgar!! Dom ä perfekta att ha! O så ljuvliga bilder du har tagit på blommorna!! Mmmm..doftar så gott. Ha det så gott. Kram Lenita

Sabina said...

Ja, Ingela vad kan man annat än ösa komplimanger över ditt uterum!?! Allt är bara så fint! Och härliga foton du tagit av alla blommorna. Har du ett skilt makro objektiv som du fotar dom med? Jag skulle också vilja ha ett sådant, men jag skulle också vilja lära mig så mycket mer om fotografering.
Oj oj vad mycket man skulle vilja... :)
Kram!

A home far away said...

Du är så duktigt på att fotografera!! Underbara sommarfoton, och korgarna passar så fint under;)

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Söta Prickar said...

Vilken fiiin uteplta du har! Helt underbar med fina möbler och färger!
Förresten kan du finska?
Ha en bra vecka,
kram Lotta

Hanna said...

Hej!
hittade hit via Sabina...
Vilken fin blogg du har! Jättefina bilder, och underbart uterum!

Ha d gott!
Hälsning från Hanna i Sundsvall, med rötter i Finland :D

syssi said...

Voi jukra va fina korgarna blev, lönade sej att måla :) Härliga blombilder!

Helenas Hem -Om livet på landet said...

Uj va vackert! Kuddarna var superfina!!! och korgarna perfekta!

Fiiina foton! :)

KRAM
/Helena

Kamomilla said...

Fina korgar! Jag är lite avis på dem...
Fina bilder också! Hoppas på mycket bär här också, kanske jag i år skulle ha ork att ta tillvara nåt? ifjol var jag ju sjuk...

Stjärnor & Champagne said...

Vilka härliga bilder du har tagit...Dom korgarna är inte fel. Vet precis vad du menar att dit det bär...Hihi.

Kramis A

Signe 1 said...

Hohoho, ditt uterum är såå fint!! Korgar får man aldrig för många av...snyggt det blev med viit färg:-) Kram Sofia

trollmor said...

Är själv en korgoman.Det är praktiskt med korgar tycker jag.
Blir lite nyfiken på vad du jobbar med ? Att jag blir ledig från ett jobb känns bra = lite mera tid för övriga jobb här hemma. Det blir säkert då några timmar i traktorn och så.Hoppas på att gubben kan få nån dag ledig från kossorna och vi kan fara iväg nånstans. Sonen bygger ju vidare på sitt vandrarhem och behöver ett handtag då och då.Han planerar invigning i september.Det blir så bra där.
Fina blommbilder. Här ser det ut som om häggen börjat slå ut.
Kram ewa

Odin said...

*Skrattar* Dit det bär så bär det är så sant, så sant för jag känner mig så träffad;-D Ett tag samlade jag på kakformar, så här rinner ena skåpet nästan över av kakformar. Sen har jag oxå precis som dig varit svag för korgar eller är väl lite ännu oxå, men försöker lägga lite band på mig.
Nå just nu är det ju grisar då som är svåra att motså, men det borde jag oxå sluta köpa hem för här svämmar över av dem oxå.Men lite svagheter måste man väl få ha;-DD

Tulipa said...

Vad fräscht och fint det ser ut!
Korgar är ju bara så bra till all typ av förvaring också...

Massa fina blomster!

Dina insynsskydd, för du kallade väl inte det vindskydd..blir lite osäker nu...men hursom helst, de såg jättefina ut!
Och ljuvligt tyg!

Trevlig vecka önskar jag dig!
Stor kram Mariette

Taina said...

Jag kommer att tänka på torget i Pori med alla korgförsäljare! Oj vad mycket det alltid fanns att titta på och som jag ville ha. Nu blir det mest korgar från Wal Mart och de är ju inte de snyggaste precis. Inte som de äkta finska...
Kramen

Liljas Corner said...

Det tog en stund, men visst hittade jag skäret till slut! Tack för titten ;)

Jenny said...

Hej Ingela!
Superfina korgar!! Vad snyggt det var att ha dem till förvaring där under soffan!

Vad duktig du är på att fotografera blommor! Ljuvliga bilder:)

Ha en jättebra dag söta du!
Kramis Jenny

Ann-Catrin said...

Hej goa du!!

du är ju en mästerfotograf alltså.. så vidunderligt vackert!!

Pärtkorgar. det lät roligt.. aldrig hört


STOR KRAM
A-C

Annabella said...

Oj, hur vackra bilder har du i ditt blogg!
Korgar behöver man ju alltid ;)Dina vita korgar passar fint under.
Kram!

StrandviksVillan said...

Svar: glassen är Rainbows och heter Karamelli. MMMuuuuumsig som bara den! Annars är vi (vuxna) just nu helt tokiga i Ingmans Creamy romrussin. Om man vill göra sig till för mig så ska man bjuda på glass, hihi!

trollmor said...

Hoppas också att jag har väldigt fel om min teori.
Ha en fin dag.
kram ewa