Monday 11 May 2009

Senaste nytt

Det blev ett tråkigt avslut på morsdagen. Mamma ringde ett par timmar efter att vi skjutsat hem henne och var i så dåligt skick, så jag hoppade i bilen och åkte dit, ringde ambulans och åkte in till akuten med henne. Nu ligger hon på sjukhuset, men ingen vet ännu vad som drabbat henne. Vi hoppas förstås att det är något snabbt övergående, så att hon får komma hem igen, för hon är så sjuk i sin kropp sedan tidigare, och sjukhussängarna gör henne bara sämre. På akuten på natten tog en sjuksköterska lite oförsiktigt i mammas arm när hon skulle ta blodprov, och nu är axeln ännu sämre än förr och nu kan mamma inte längre röra sin arm överhuvudtaget för det gör så ont i den. Håll tummarna att hon blir bättre och får komma hem igen!



Tur att vi i alla fall hann avnjuta en enkel morsdagstårta innan eländet tog vid.

Där ute blir det bara grönare för var dag som går och mer och mer blommor sticker upp ur marken eller spricker i blom. I år har jag bestämt mig för att inte skaffa hem så mycket nytt i trädgårdsväg, för jag vet ändå att allt blir mer eller mindre misskött när semestern tar vid. Jag tänker njuta av blomsterfägringen på alla fina bloggar i stället.


I fågelbadet står lillpippin och väntar på sällskap, men än har jag inte sett att någon annan flygande varelse skulle ha haft behov att tvätta bort vårdammet än.

I diket mellan oss och grannen bor det alltid grodor. De är väldigt skygga och dyker så fort man kommer nära, men frukten av deras kärleksliv går inte att ta miste på. Om alla dessa korn fick bli grodor, skulle vi översvämmas av dem, men naturen sköter ju sig själv och de flesta blir uppätna av fåglar. Det är väl bäst så, antar jag.

20 comments:

LenaEva said...

Hej!!! Jag håller alla tummar o tår jag kan! o HÅRT!Här har körsbärsträden gjort sitt, blommorna börjar falla, ser ut som det snöar! I natt har det varit frost. Hoppas mina pumpor jag sådde klarat sig.Du tar så vackra foton! JAg har varit lat med fotandet, men det har ju regnat o så..*blink blink* FÅr ta o skärpa mig!
Stor varm kram till dig och en försiktig varm o go till mamma=)
/Lotta

syssi said...

Hoppas innerligen att dom får klart med vad din mamma har drabbats av. Så hon får komma hem i egen säng igen. Krafter till er alla.

trollmor said...

Hoppas din mamma kryar på sig.Det är jobbigt det där när ens föräldrar inte är så pigga längre.
Mina bor ca tjugofem mil bort och än så länge är dom relativt pigga.
Men jag brukar säga till min mammma när hon ibland oroar sig för att någon av dem blir sjuk att det ordnar sig.Vi tar problemen när dom dyker upp och inte innan.
Jag hade nu vår svärfar som var sjuk en tid innan han dog och det blir jobbigt för alla som är närmast.
Stor kram
ewa

Nicole said...

Så tråkigt med din mamma, jag hoppas att hon snart får komma hem igen. Tur att hon har en underbar dotter på nära håll som tar så väl hand om henne!
Här blir trädgården misskött också mitt i sommaren, men det hindrar inte mig ifrån att dra hem en massa nya växter ;).

Unknown said...

Så tråkigt att det blev så med din mamma, jag håller verkligen tummarna!! å vackra bilder bjuder du på!! Sköt om dig. Kram Lenita

Taina said...

Vad tråkigt att höra om din mor. Och vilken jäkla sköterska då! Gud så förbannad jag hade blivit!
Jag hoppas verkligen att mamma din är på bättringsvägen.
Kram

Maja said...

Vad tråkigt:( Hoppas mamma mår bättre snart! Jag skickar styrka så hon snart får komma hem i egen säng, för det är inte kul med sjukhus... *skickar*

StrandviksVillan said...

Så tråkigt med din mamma... Vilken tur att du kunde komma snabbt och hjälpa henne!
Håller verkligen tummarna så hårt jag kan för henne att hon får svar, blir bättre och slipper den obekväma sjukhussängen!
Kramar från A-C

rautaharakka said...

vilken fin fågelbad du har i din trädgård!
hoppas din mamma mår bättre, det känns så tungt om någon av våra käraste har krempor med hälsan(litar på att du förstår mina konstiga ord, finska som modersmålet har jag... ;) )

Stjärnor & Champagne said...

Åh jag håller tummarna för din goa mamma. Hoppas att hon kryar på sig snabbt. Vilka fina bilder du visar så här en tisdag...
Stor kram Anne

Jenny said...

Godmorgon Ingela!
Jag håller tummarna hååårt för att din söta mamma ska bli bra igen!
Hon ser så snäll o gullig ut på bilden du visade häromdagen.

Äidille terveisiä:)

Kraam Jenny

Sabina said...

Hej Ingela!
Det var tråkigt att höra att din mamma blivit sjuk! Hoppas hon kryar på sig och får komma hem snart.
Kram Sabina

Signe 1 said...

Oj, hoppas din mamma kryar på sig!! Förstår att du är orolig, en mamma betyder ju allt! Sköt om dig, Kram Sofia

Anonymous said...

Hej!
Hoppas Mamma är på bättringsvägen och snart kommer hem,tack ja vet precis hur ont det gör att ligga i de där sjukhussängarna,ha för en månad sen legat i de sängarna, fick en ny axelled.Tur att du bor nära.
Hälsa o krama om Mamma
Margaretha

Lotta said...

Självklart=)
Jag tänkte möta våren 2010 på Finlands västkust=D

Stjärnor & Champagne said...

Hoppas igen att det är bättre med din mamma. Visst är det bra med 2 skärmar hihi. Men känns som att det är lite onödigt, i alla fall från min sida.

Kram Anne

trollmor said...

Hoppas det har gått bra för din lilla mamma.
Ha en fin dag
kramis ewa

Söta Prickar said...

Så tråkigt, har tänkt på dig! Hoppas din mamma kryar på sig och kommer hem snart igen!
ha en bra dag!
Kram Lotta

Anonymous said...

Hej,
Va fina bilder du tar, uterummet ser så mysigt ut! allt gott till dig, mamma och familj!
mnki

Livet på Sjögård said...

Gokväll, jag som har haft så mycket annat under veckan har helt missat att din mamma är dålig. Hoppas hon redan är på bättringsväg och att hon fått komma hem!!

Och som alltid har du visat många fina bilder igen :)