Friday 1 May 2009

Glad Första maj!

Glad Första maj, gott folk!



Gubben och jag var uppe med tuppen och har uträttat en hel del idag. Igår fick vi njuta av gott sällskap, goda drycker och riktigt hyfsad mat, om jag får säga det själv. Dessvärre hann jag inte fota mer än brödet innan alla högg in på buffébordet.
Nu har vi precis gjort slut på skumpan som blev över och jag är nästan ännu gladare i hatten än normalt ;-)

Ni får räkna med att de flesta bilder en god stund framöver kommer att vara fotade i uterummet. Jag är värre än en hop med barn på julafton, tro mig!



De fina vimplarna på bilden här nedanför har min rara vän Kamomilla sytt. Jag köpte dem av henne redan förra sommaren och har längtat så efter att få hänga upp dem!

16 comments:

StrandviksVillan said...

Men gissa om vi FÖRSTÅR dig!! Ös på bara med altanbilder, där är ju så himla vackert!

Puh... idag har jag slitit minsann! Inlägg kommer senare ikväll om jag orkar.

Tjingeling!

Taina said...

Du har ju så fiiiiint på din altan. Jag ska nog låta bli att fota vårt sun room och skulle något foto av misstag komma med i min blogg så beror det nog på en av mina hjärnblödningar. De kommer ju med jämna mellanrum ;)

Jenny said...

Hej Ingela!
Visa hur många bilder du vill från altanen, den är ju såå fin! Ljuvlig ljuskrona du har där och så fint med den vita soffan:)

Trevlig helg,
Kram Jenny

Radhusdrömmar said...

Vilken fin och mysig altan, dukningen var toppenfin :-)

Kul att kika in här.

Kram Johanna

Unknown said...

OJ.. så fint du har gjort på altan!! superduperfint!! O jättefin dukning också!! Ha en riktigt trevlig helg! Kram Lenita

Stjärnor & Champagne said...

Haha hade varit kul att se din indiska mat...Vilket fint uterum du har. Dom vita kuddarna med röd rand och vita stjärnor är jättefina. Jag har en blå...

Kram anne

Kamomilla said...

Oj oj oj vad snyggt!! Din dukning är jättefräsch och alla detaljer så rätt!!! jag hade helt glömt bort de där vimplarna, men kul att du har satt upp dem!

Visa hur mycket bilder du vill! vi njuter!
Ha en skön helg!
Kamomilla

syssi said...

Jättefint blev de, fota på du bara vi ser så gärna bilder därifrån. Njut av helgen du med:)

Lallis - liv och leverne said...

Vad det ser härligt ut:)
Kram Lallis

Sabina said...

Mera fina bilder bara tack! :)
Dom du visade nu var hur fina som helst... härlig dukning!!!
Jag måste säga att jag trivs superbra på din terrass :)
Ha en härlig helg!
Kraam!

trollmor said...

att du/ni gillar er altan förstår jag så lägg in hur många bilder som helst. Det är det bästa med vårat hus brukar jag säga.
Nu ska jag strax sätta mig i bilen och köra dom tretton milen till min vän . Det ska bli så roligt.
Kram på dig
ewa

♥ Fyra årstider said...

Å vad mysigt du har fått det.
Kram lotta

Nicole said...

Oj så fint du hunnit göra i uterummet redan!
Och vilken härlig dukning!! Förstår att ni stortrivs där!
Vi var på sommarstugan igår och grejade i trädgården. Där blåste det friska vindar, men det var riktigt skönt då man höll igång hela tiden. Sen smakade det gott med mat och mjöd och struvor i lusthuset.
Trevlig fortsättning på helgen!

LenaEva said...

Det är därför du varit så sjuk o inte köpt nåt nytt!!!! Du har haft detta på lager och bara väntat på att få fixa! klart man inte är sugen på att köpa annat då! VIll ha mer bilder!!!! NÄr vår robot mjölkar korna tror jag att jag ska lägga in en liten finlandstripp!!!KRAAM

Liljas Corner said...

Va lyxigt med uterum! Jag har redan börja planera ombyggnaden av vår terass - som inte är byggd ännu - till en stor, ljus kvist. Men jag är realistisk, ombyggnaden blir om ca 15 år :)

Det gör absolut ingenting om det bara blir altaninlägg, det ser så fint ut! Gillar dina champagneglas och hela den rosa dukningen.

Söta Prickar said...

Härliga altasbilder,så mysigt!!!
Kram Lotta