Tuesday 1 February 2011

Långt ifrån klart



Gästrummet är långt ifrån klart, men här kommer några bilder på det som redan finns på plats där inne. Lampan på bordet köpte jag enkom till detta rum, men tycker nu att det inte passar in här, så jag får se mig om efter en ny. Denna är till salu ifall någon är intresserad. Vi behöver också en ny taklampa, en smal bokhylla och en fåtölj av något slag, en matta och eventuellt en tallrikshylla. Jag har foton och bokstäver som jag funderar på att bygga en fotovägg av, men jag har ännu inte kunnat bestämma om jag ska eller inte. Det måste få mogna en tid.


Jag har heller inte bestämt om bordet (som för övrigt är det köksbord som fanns i makens barndomshem) ska bli ett skriv-/pysselbord eller ett avlastnings-/utställningsbord. Också det måste få mogna en tid.



Stolarna i grönt och vitt kommer också de från makens barndomshem. En av stolarna har makens farfar gjort, och den andra är en kopia som makens far har gjort. Gardinen har jag sytt av ett av svärmors gamla lakan. Till slut en färgchock, d.v.s. en bild på rummet innan vi började måla det. Horror.


28 comments:

Malin said...

Så mysigt det ser ut att bli!

Syssi said...

Bra att låta vissa saker mogna, man borde kanske idka det oftare:) Innan målandet var färgen hmmmm iögonfallande:)

Nyanser av vitt said...

En smärre chock :O)men nu är det jättefräscht.
Kramis

Odin said...

Kommer säkert att bli ett riktigt mysigt gästrum när du får det klart.
Det är nog bättre att låta saker och ting mogna fram en att ha för brottom.

Kram på dej!

Nette Cecilia said...

Så snyggt ni gjort rummet,o kudden kom fram ,man vet ju aldrig i dessa dagar ,kramis Nette

Signe 1 said...

ja, det var ju bara liite skillnad vill jag lova - så fint nu:-) lampan är hur fin som helst tycker jag!!

ha det bäst!

stora kramen s

Louise said...

Roligt med rum och vinklar man aldrig sett förr ;) och vilken förändring!! Bordet är härligt!!

Puumuli said...

Ett jätte fint gammalt bord du har! Hamnade på din blogg av en slump och märkte att du har väldigt vackra bilder här.

Jag älskar också sådana vackra glasföremål som du presenterade i ett tidigare inlägg, de är bara sköna.

Kram
Sari från Puumuli

Lyckoslanten said...

Saker och ting finner sin plats eftersom och det är väl knappast någon tidspress där! Ser ju otroligt lyckad ut den där förändringen! Här står tre "gästrum" tomma med allt längre intervaller. Gott om tid att flytta på prylar! ;o)

Vekarus said...

Pöytä on tosi kaunis!

Så Vitt Jag Vet said...

det blir nog fint... Bordet är underbart... Tycker att det skulle passa som skrivbord...
Skoj när det blir något nytt i ens hus..
Kraam
Sanne

Moster och jag said...

Härligt bord...det gillar jag!!
Verkligen fin förändring i rummet och trevligt med möbler från makens barndomshem.

Många blogginlägg som jag inte hunnit läsa förrän nu, du har så fina bilder.
Kram Maj-Gun

mammaxtre said...

Det ser ut att bli jättefint. Skynda långsamt, det brukar bli allra bäst då.

Ha det fint.

Margot said...

Så mysigt och fint det ser ut att bli! Titta gärna in hos mig för en liten överraskning :)
Kram

Kamomilla said...

Jättefint! varför inte sätta upp IKEAs tavellister på väggen så kan du byta siffror och tavlor och böcker som står framme? Så har jag tänkt göra i vårt kontor..

En vacker vardag said...

Åh, vad duktiga ni har varit. So far, ser det ju jättefint ut. Kanske den svarta lampan skulle behöva något annat svart för att balansera upp. Fast du kanske har ratat den totalt nu :)

Ha det gott! Kram

Galleri MochB said...

Jättefint! Tycker du skall använda det som pysselbord. Det blir säkert mysigt :O)

StrandviksVillan said...

Oj så fräscht och fint ni har gjort rummet!
Skrivbordet är underbart - love it!
Gardinen blev också helt perfekt, kul att kunna återanvända så där.

En tavelvägg gör sig säkert bra på en så stor väggyta.
Lampan har du nog kanske tyvärr rätt om... Hoppas du hittar en som är pricken över i (annars tycker jag Barometer-lampan skulle bli fin och praktisk på bordet)

En fin dag till dig! kramis!

Snäckskalsdalen. said...

Snacka om att ha flyt i inredandet, det blir så fint så!
Vilken skillnad!
Agneta kram

Helenas Hem said...

Åh så mysigt och fint det ser ut!
Ser minsann den jättefina gardinen...Ja tänk den som kunde sy! Suckade hon avundsjukt! ;)

Hoppas din dag blir toppen!
KRAM

Skogsdoft & havsbris said...

Det ser riktigt fint ut redan! Vad härligt med ett riktigt gästrum, det skulle jag också vilja ha. Men det blev hobbyrum istället... Gardinen är jättefin, något liknande ska jag ta och fixa ihop också till vår "nya" bakdörr. Vilket härligt gammalt bord också! Och kuddarna är för ljuvliga...
Ha det så bra i vintersolen!

Skogsdoft & havsbris said...

Tackar så mycket för lyckönskningarna! :)
Limoncello-receptet hade jag helt missat i tidningen... Måste erkänna att jag inte är en så flitig dagstidningsläsare alla gånger! Ska kolla om den tidningen finns kvar, och om inte så meddelar jag så du får skicka receptet.
Det var ju tråkigt att Blossom ska sluta här i stan! Visst om att de skulle öppna en klädbutik, men trodde att den vanliga Blossom-butiken skulle finnas kvar. Måste försöka ta mig dit och kolla utförsäljningen någon dag, om det nu finns något kvar! :O

Bella said...

Wow, vilken skillnad det blev när det röda målades vitt, så fint du gjort och roligt att kunna ta tillvara på gamla familjemöbler och blanda upp med moderna kuddar och annat piff, me like :)

Ha en mysig kväll vännen

Kramar Bella

Sabina said...

Det kommer att bli jättefint!
Gillar bordet skarpt. Du har så många fina detaljer där, så era gäster kommer nog att stanna länge! :)
Kram S.

Jenny said...

Hej Ingela!
Jag tycker det ser jättefint ut redan nu:)
Bordet från Mr Alegnis barndomshem gillar jag!

Kraam Jenny

Huset vid ån said...

Vilken skillnad, man tror inte att det är i samma hus....

Läckra detaljer!
Kraaam Therese

Liljas Corner said...

Det kan ta lite tid innan man vet precis hur man vill ha det. Men oj, va fint det ser ut redan! Det ser ju något mer harmoniskt ut än tidigare ;)
Jag har några gamla lakan som ligger och väntar, men har inte riktigt bestämt mig för vad dom ska bli. Din gardinmodell är ju jättefin!

Annies Blå said...

Vad fint det blir! Roligt att du satte in en "före-bild" också, vilken förändring!
Kram/Annie