Thursday 2 February 2012

Ice Cold


Vår termometer visar -27,9 grader i skrivande stund! Det är ju omänskligt, och det borde finnas en lag på att temperaturen inte får krypa så långt ner! Tanken att kunna sitta i uterummet känns väldigt avlägsen just nu, och man känner det nästan som ett hån att uterummet står där och ser inbjudande ut. Min tappre gubbe är en hardcore-cyklist som cyklar i väder som väder, men i vinter har han satt en gräns vid -26, och i morse var den gränsen nådd, så han fick bilskjuts till jobbet. För mig går gränsen för de förhatliga strumpbyxorna vid ungefär samma gradantal, så jag har precis klämt in mina nedre extremiteter i ett par sådana inför ett besök på hälsovårdscentralen alldeles snart. Har jag sagt att jag hatar vintern?




13 comments:

En vacker vardag said...

Gaska upp dig nu! Det är ju så vackert och ljust på dagarna nu när solen äntligen tittar fram :-) Det är inte länge kvar nu så sitter du där i utehuset igen.

Ha en bra dag! Kramar

Livet på Vestergård said...

Ja lite väl kallt är det nog , men vackert om man får sitta inne.
Strumpbyxorna har inte kommit fram här ännu, men väl tjocka utebyxor i jobbet :)
Kram Kicki

LenaEva said...

Det är KALLT när det -27 grader det kan jag helt o hållet instämma i! När det är så klalt ställer det till bekymmer dessutom , iallafall för oss, vatten som fryser mm.Här har varit mellan-5 o -10 grader, lagom enligt mig som gillar vinter! :)

StrandviksVillan said...

Visst hade vi det bra när tempen låg runt 5-10 grader...
Min bil gav upp i morse, stendöd, så jag har svärmors till låns istället.
Nu blir åtminstone dagarna bara ljusare o ljusare, det kommer gå fortare än vi tror innan våren är här (positive thinking ;)

Varm kram denna kalla dag!

Annika said...

Har jag sagt att jag ÄLSKAR vintern? ;-)
NI har det kallt, men ändå så läckert.
OM det inte blåser går det ju rätt OK.
OK; inte för att jag varit med om särskilt många dagar med den kylan, men rätt häftigt tycker jag att det är.
Ert uterum har blivit kylskåp.
Men snart kan ni använda det igen, utan tvekan!
Jag skulle gärna dimpa ner hos er i kylan, tro mig!!!
Jag har väl en 12 grader varmt att vänta mig idag :-(
Kramar!!

RockMom said...

Fast det var rätt skönt ute iallafall :)
Med mycket kläder på så..

Ann-Catrin said...

Kan bara hålla med... fast vi "bara" har -13 så fryser jag så in i märgen..

Nej fram för takdropp NU!!!!

En stelfrusen kram från din bloggvän
Ann-Catrin

Taina said...

Men medge att det är fint ändå ;)

Kramen

Anna-Lena said...

I hear you! Jag hatar också strumpbyxor och tänker faktiskt vägra dem helt och hållet denna vinter! Tur att jag inte jobbar just nu, så jag slipper gå ut på morgonen! Han är nog tuff gubben din som cyklar trots att det är så kallt. Han var nog värd att få bilskjuts idag! :-)

lyckobo said...

Joo-o, det har du, och denhär kölden gillar inte jag alls heller, att behöva sitta inne kväll efter kväll efter kväll....Längtar efter -5 grader, klart och vindstilla, det perfekta vintervädret! Maybe soon.. :)

Mamma till 4 said...

Jag håller helt med dig. Det är för kallt. Man njuter inte ens ute =/
Ge mig vår nu! Hihi
Kram Mia

Snäckskalsdalen. said...

Och jag älskar vintern och tycker vi har det alldeles för milt den här vintern - varför hamnar man alltid på fel ställen. -12 grader här, det är ju rena värmeböljan jämfört med ert "riktiga" vinterväder!
Kram

mammaxtre said...

Oj så kallt ni har :-)

Vägvisaren är underbar. En sådan vill jag ha på landet.

Ha en fin fredag