Thursday 20 August 2009

Not My Day (Or Week)

När det går åt pipsvängen, gör det det med besked. Visserligen är det bara världsliga saker det handlar om, men också det är irriterande när det inte blir som man tänkt sig.

Först ut är ljuskronan. Fast nu här den fått hänga in sig, tycker jag den nya är helt okej, så den får stanna.

Så har jag försökt programmera huvudkontoret och den vidhängande kroppen till ett kolhydratsnålt liv, men det vill sig inte, så nu har jag bestämt mig för att köra med en varierande kost, men i litet mindre mängd än tidigare. Vi får se hur det utfaller. Beslutet igår (efter att sönerna övertalat mig att sluta plåga mig själv och njuta av livet i stället för att ständigt hålla på med en massa no-no:s. När blev de så kloka och jag så dum?) fick mig att plocka ner en påse turkisk peber (fast i Lidls variant) i butikskorgen. Men tänka sig, jag kunde sluta vräka i mig långt innan jag började känna av ens en tillstymmelse till sår i gommen.

Vi är förresten flera i huset som gillar salmiak/salt lakrits, som synes av bilden:

Nå, bekymren fortsätter. Makens väckarklocka bestämmer sig för att ta en sovmorgon idag, så jag vaknar med ett ryck och konstaterar att ingen gått upp trots att jag vid det laget borde ligga ensam kvar i sängen.

En dryg halvtimme senare när jag knäpper igång datorn, vägrar den starta! Det är en av mina värsta mardrömmar, för allt mitt arbete ligger i den där datorn. Min egen datornisse blir tvungen att åka till sitt eget jobb och hinner inte obducera vraket förrän i kväll. Jag får hålla till godo med vår gamla bärbara, men den känns väldigt obekväm på alla sätt och vis. Jag tror jag tar en ledig dag idag...

14 comments:

Livet på Vestergård said...

Ljuskronan ser jättefin ut så den kan du nog vara nöjd med ! Konstigt fenomen det där att när något börjar krångla så räcker det inte med en sak ... Men jag hoppas att du får superbra fortsättning på dagen och att ni får ordning på datorn igen!!

StrandviksVillan said...

Nämeh!!
Ja usch ibland har man såna dagar att man undrar varför man alls vaknade...
Jag håller med: man ska absolut unna sig nåt gott, men det ska vara i måttliga mängder. Så borde min hjärna programmeras åtminstone. Så svårt att undvika alla sorters gotter på mitt jobb...

Hoppas det inte är nåt stort fel på datorn, så ni får den fixad ikväll!
Förresten, är du hemma imorgon eftermiddag eller senare på kvällen? N och jag ska åka till Juthbacka så då far jag ju förbi :)
Kramelikram!!

LenaEva said...

LAgen om alltings du vet vad, jag sitter just nu o försöker få i mig lite frukost... =) Vaknade med FRUKTANSVÄRD yrsel idag!(hur är det med din förresten??) men hasade mig upp och fick iväg barna till skolan, sen la jag mig igen och då snurrade huset så mycke så jag kräktes! har försökt sova på fm o det känns bättre nu så jag hoppas den där hemska karusellen ger sig av!!!
Jättefin ljuskrona BTW=)

Taina said...

Ta en ledig dag du! Det kanske var det datorn ville säga dig :)

Lakrits är ju så gott. Jag är en godisråtta, men äter numera väldigt sparsamt och så blev det efter mitt godisförbud som höll i sig i 3 år! Det tog så lång tid för mig att komma över det. Nu kan jag äta med måtta...skönt.

Kram

syssi said...

Kanske bästa att hålla ledigt å njuta i dag, de blir säkert bättre i morgon ☺

Sabina said...

What a day, hoppas morgondagen blir bättre!
Ser fram emot att få se något riktigt fult, spännande :)

Lyckoslanten said...

Bara för att idag (och i går) är en misslyckad dag behöver inte betyda att inte i morgon blir den bästa dagen i ditt liv. Blott att du kommer så långt!
Det där med kolhydratsnålt har jag testat ska du veta och gladare blir man ju inte. Tror du har kloka söner! ;o)

Liljas Corner said...

Ujjadå, stackars dej... Konstigt hur tekniska prylar gaddar ihop sig mot en ibland! Hoppas du får igång datorn igen med allt material kvar *håller tummarna*

Hanna said...

Haha, jag känner igen problemen!
Jag har oxå börjat tänka på formen... har inte lust o gå runt med muffinshäng runt midjan längre... men ack så svårt.
Jobbigt när allting krånglar!
Hoppas ni får till datorn!

tack för din kommentar förresten, vad snäll du e! men 'självaste paradiset' kan jag inte riktigt hålla med om :P stökigt o bökigt i sina hörn här med ;)

Ha d gott!
Kram Hanna

Galleri MochB said...

Värdsliga saker, men ack så frestsamma ändå ;O) Imorgon blir det en bra dag skall du se :O)
Och ljuskronan är jättefin i ditt uterum!

Lallis - liv och leverne said...

ajajaj för sådana dagar.
Stor kram Lallis

Kamomilla said...

Vilken usel dag...
Jag varvar med low carb, lchf och äta mindre+ motion, för semestern hämtade 5 nya kilon att tampas med (alla de jag tappade i våras)

Low carb mest för att min mage ska vara tyst. Lite bröd eller potis och det bubblar som en tvättmaskin och det är lagom kul...

trollmor said...

När det börjar jäklas då brukar det fortsätta.Brukar kalla dessa dagar för onödiga dagar.
Ljuskronan var väl fin. Kom på att jag har något liknande i garaget hängande.Hoppas morgondagen blir lättare.
Kramis ewa

Stjärnor & Champagne said...

hahaha hur är det med dig vännen??? Jag tror att dina söner har rätt, inga no no´s. Vi är så gamla du och jag att vi får börja njuta av livet. Åt helsike med hösten, vintern och gå direkt på våren istället, suck.....Jag skrattade gott när jag läste ditt inlgg här.

Kram till dig/ A