Monday 24 October 2011

B-day cake


I går firade vi då lille gubbens födelsedag, och en så här fin tårta bjöd han sina gäster på. Så god och så kaloririk, men det vet väl vem som helst att man inte behöver räkna kalorier eller annat otyg på födelsedagar. Very cherry chocolate cake heter tårtan, och det finns en mängd recept på den på nätet, så det är bara att surfa och leta om man vill njuta av en likadan. Mängden chokladganache var lite vältilltagen, men vad gör det att den rann över alla bredder. Det var bara att slicka i sig det som rann ner på bordet. ;-) Så här års hittade vi inga bigarråer att dekorera tårtan med, så han använde jordgubbar i stället. Vill ni ha något gott, tycker jag absolut ni ska baka den här!

12 comments:

Anna-Lena said...

Du gör det inte lätt för en stackare som försöker undvika socker och sötsaker :-) Ser frestande gott ut!

Heidi said...

Niin herkullisen näköinen! Iloista alnutta viikkoa :)

Stina said...

Mums!:-) Stina

Annika said...

Vilken jättegod tårta det ser ut att vara, mums!!
Förstår att den smakade gott.
Grattis till gubben lite i efterskott.
Kram!

StrandviksVillan said...

Grattis Hasse!
Yum, vilken tårta! Haha, jodå lite hade väl runnit över kanten :D

Ha en fin solig dag!
kramis!

Livet på Vestergård said...

Den var säkert jättegod!
Det ser man bara genom att titta på den :)

Snäckskalsdalen. said...

Du milde vilket bakverk.....jag dräglar här där jag sitter......skit att det är så långt till dig. Fast kakan är väl slut för länge sen....Agneta kram

Bella said...

Mums!! Ser ju galet gott ut!! Jag är bara för svag för sötsaker och är det dessutom choklad i dem så kan jag bra inte säga nej :) Måste prova göra en sån här tårta vid tillfälle!

Grattis till gubben i efterskott!

Kramar Bella

Lyckoslanten said...

Nu har jag njutit av allt missat här hos dig! Såg att ni har firat namnsdag förutom födelsedag. Eftersom våra tvillingsöner har födelsedag på samma dag är vi viktiga med deras namnsdagar och idag var en sådan.
Mums vilken god födelsedagstårta och glögg blir blir smaskens! ♥

Ann-Catrin said...

Jo jag tackar jag... den ser ut att vara i min smak..
din man är ju helt fantastisk..
öppna eget??

kram kram
Ann-Catrin

Kamomilla said...

Oh dear, det ser gott ut!

Kickan Style said...

OJ mumsigt!
Och jätte fint kakfat!