Wednesday 26 October 2011

Lektyr



Vi gillar böcker. Trots att jag hela tiden säger att vi inte kan eller ska köpa fler böcker, är det jag som ständigt bär/beställer hem fler. Här är en del av dem jag köpt i höst. Jag med min bacillskräck kan ju inte låna böcker på biblioteket, så vill jag läsa något, får jag se till att öppna plånboken. Att låna böcker av vänner går också bra, då är det ju inte halva kommunen som tummat på samma bok, liksom.
Kokböcker gillar jag att bläddra i och läsa, men det är ytterst sällan jag lagar något ur dem. Behöver jag ett nytt recept, använder jag internet i stället. Jag skriver in de ingredienser jag har hemma och har tänkt använda på google, och så trollar maskinen fram något trevligt. Oftast blir det riktigt lyckat på det viset.

11 comments:

Anna-Lena said...

Du skulle kunna skicka hela högen med böcker till mig sedan, för där fanns åtminstone 3 av de som jag har på önskelistan just nu :-) Jag har inte läst en bok på 10 månader, men nu har lillkillen flyttat till eget rum så jag får äntligen ha på lampan och läsa innan jag somnar. Härligt!

RockMom said...

Jag lånar annars massor på biblioteket, men just nu går läsandet så hackigt.
Ibland kan man läsa massor per dag, och vissa dagar hinner man helt enkelt inte öppna en bok..så jag plöjer för närvarande genom svärmors bokhyllor :)
Sen kanske jag kan flytta över till din?!

Annika said...

KUL med böcker är det alltid.
jag är som du, vill inte heller ha från bibblan av samma anledning.
Keith Richards bok gillade Peter jättemkt!
Sjölv skulle jag gärna läsa flera av dem du har på bilden.
Kram!

Kamomilla said...

jag har mera det där med tidningar.. ;)

Lyckoslanten said...

Visst är det bäst att ha sin egen bok även om man som du skriver inte alltid använder sig av recept och dylikt.
Viss pedagogisk litteratur lånar jag, men jag blir stressad av att förnya och komma ihåg att lämna in. Därför.
Ha det! ♥

Linda said...

Oj så många fina böcker! Jag älskar kokböcker, men som du säger, sällan blir det att jag lagar något därifrån. Men roliga är dom att bläddra i!
Jag har inte tid att läsa, men köper böcker iallafall. Då vi var till grekland på semester slukade jag en bok, och kom fram till att jag borde ha haft fler med mig, vid poolkanten hade jag all tid i världen! ;)

Livet på Vestergård said...

Böcker är alltid trevligt. Vi har mycket böcker. Sen när bokhyllan är full ja då rensar man så att det får plats lite fler :)

StrandviksVillan said...

Böcker är skatter!
Själv har jag inte så många, har sålt på loppis. Men i somras köpte jag en Mari Jungstedt-bok som jag sträckläste, den var så spännande! Förr kunde jag aldrig somna utan lite läsning först... nu blir det bara tv eller dator :P

Bakboken vill jag också ha!!
Tjingeling och kram!

Mona said...

Det är ren och skär lycka att ha en hög med olästa böcker som väntar på en! Jag läser ganska mycket/mycket (beror på vem man jämför med), men lånar inte heller från biblioteket, däremot köper jag mycket böcker på loppis.
Önskar dig fina läsestunder! Kramar, Mona

Gugis Pärlor said...

Så kul det är med böcker även om t ex recept fås behändigt från nätet nu för tiden ;O) Fast mina bokhyllor är också överfulla så det gäller att antingen bli av med några eller inskränka på köpen.. Ha det bra!

Kram Gugi

nattugglan said...

Det va synd det med din bacillskräck.. det finns ju så många bra böcker på bibban o loppis.. då man läser från såna ställen ..då du har bacillskräck..så sitt inte med fingrarna i munnen.. o sen ¨går du o tvättar händerna efteråt.Jag lånar o köper på loppis..men är även med i flere bokklubbar o köper från adlibris.. just nu har jag inte tid att läsa..min stickning o lappteknik tar så mycket tid...ha en skön o bacillfri höst.. kram.