Monday 17 October 2011

Cupcakes


I förrgår landade Leila Lindholms färska bok i postlådan, och efter att ha bläddrat i den kan man ju inte annat än vända ihop en cupcakesmet. Receptet jag använde hittade jag dock i en annan bok, för just i går kände jag för citronmuffins. I de här klickade jag litet limecurd i mitten, och mums, vad syrliga och goda de blev!


På tal om om cupcakes gick vi på en nöt i London i somras, guddottern Sissel och jag. Vi hade hela dagen letat efter ett cupcake house, så glädjen var stor när vi äntligen såg denna skylt på Carnaby Street. Döm om vår förvåning (och besvikelse) när vi kom in i butiken och konstaterade att det inte alls var ett konditori, utan att hyllorna i stället bångnade av diverse t-tröjor. Det här är ett varumärke jag aldrig hade hört om tidigare, så något nytt lärde jag mig även denna dag. Eller rättare sagt litet senare när jag kollade upp saken på nätet. Fast ett gott skratt fick vi oss, det kan inte förnekas.


I stället för cupcakes blev det cookies hos Ben, och det var faktiskt inte fy skam det heller.

5 comments:

Kamomilla said...

Så kan det gå! Ser goda ut dina cupcakes!

Mina dagar said...

Åh, så gott det lät och ser ut!!!
Härligt med lite syrligt!
Jag gjorde lite nyttigare;) Kika in och titta:)

Ha ha ha....så kul med tröjaffären:D

Ha en fin vecka!

Annika said...

Du får komma över till US en sväng ska du få se på cupcakes, hihi!!
Men, i ärlighetens namn tycker jag itne att de är så goda, De smakar så sött. Men med rätt frosting ÄR det ju gott, och det var ju din garanterat.
Kram!!

Maja said...

Jag har en bekant som jobbade på Subway i Jakobstad, och en gång fick ett par utländska kunder som ville köpa biljetter. Eftersom de trodde sig vara på en tunnelbanestation :D De lär ha blivit förvånade när de fick svaret "Eh, alltså vi säljer smörgåsar här..."

Moster och jag said...

Mmmm...din cupcake ser i alla fall smaskig ut.
Roligt att operationen gick bra för din mamma. Håller tummarna på att hon snabbt kryar på sig.
Kram Maj-Gun!