Thursday 25 October 2012

Han(s) har bakat


I tisdags var det alltså min bättre hälft som firade födelsedag. Det var till den här saken han skulle ha de där äggulorna jag skrev om i ett tidigare inlägg, alltså till en Key Lime Pie. De små smaklökarna har dansat salsa i munnen igen en gång och kalorilagret är påfyllt till bredden. Kort sagt var det ett smaskigt bakverk han åstadkom. Och det räcker i många dagar, så festen fortsätter veckan lång.

Receptet fanns i senaste numret av Drömhem & Trädgård. Rekommenderas varmt!

6 comments:

Livet på Vestergård said...

Ja det ser onekligen smaskens ut! Man ska ta tillvara alla tillfällen att förgylla vardagen :)

Annika said...

Key lime pie ja...
GOTT!
Kan tänka mig att ni lät er VÄL smaka av den läckerheten.
Gillar din sjal, och dina handledsvärmare också!!
Snygga!
Kram!

Kamomilla said...

Djiis.. ni bara mumsar!! :D

Vilket superläcker bild, skulle passa i vilken mattidning som helst!

Louise said...

Jag ser att jag INTE ska baka den pajen....hos oss skulle den inte räcka många dagar...NAM!

Liljas Corner said...

Man blir så väldans sötsugen då man kikar in på din blogg! Omnom.

lyckobo said...

Ojoj nams vad gott det ser ut, och sååå snyggt fotat!!!! Borde prova marängerna också, har alltid trott att man behöver ett par droppar ättika till maränger? Därav har de alltid lämnat ogjorda, för jag glömmer alltid ättikan på butikshyllan ;)

Ha det GOTT!!!