Friday 12 October 2012

Tea Time!



Nu har jag druckit te för första gången i min världshistoria. En hel mugg Berry Delight fick jag i mig trots att jag blev tvungen att grimasera efter varje klunk. Men jag har gett mig sjutton på att lära mig att dricka te nu när kaffe inte längre smakar lika gott som det gjorde förr. Jag var drygt två månader gammal när min morfar började mata mig med kaffe, så man kan väl säga att jag fått min andel. Nu, vid fyllda 50, tycker jag det är dags för mig att lära mig nya grepp.


Härmed önskar jag eder en trevlig helg. Här fortsätter firandet hela helgen. I dag firar vi besked om skatteåterbäring och 17 år av lyckligt liv i detta hem. I morgon fortsätter vi med att fira min 50-årsdag!

11 comments:

Sandra, i sagarden said...

Det går att lära sig dricka te :) det gjorde jag för flera år sedan, när jag kände mig utanför som inte gillade kaffe. Nu dricker jag te utan problem sedan flera år :) och det är hur gott som helst! Te blir fort beskt om man har det att dra länge, så jag brukar bara hälla vattnet genom påsen så blir det lagom starkt, och inte beskt alls :)

En vacker vardag said...

Mmmm, det ser gott ut. Själv är jag periodare med te. Det blir mest på hösten jag dricker. Njut av firandet och ha en skön helg! Kram

Taina said...

Hur länge fyller man 50???? Jag måste börja planera. Gaaah!

Men har du aldrig druckit te förr? Då var det på tiden Ingela.

Ha en trevlig helg och grattis till de 17 åren!

Kramar

Bella said...

Ååh, det som är så gott med te :) Ser ut som du fått fatt på trevligt löste!! Hoppas det lär dig tycka om det o härligt med mera firande, grattis igen!!

Stor kram Bella

Sabina said...

Te är inte heller my cup of tea, kaffedrickare som jag också har varit sedan liten, men visst slinker en kopp te ner nu som då. Lycka till med firandet och ha en finfin helg!

Kram Sabina

Nilla Q said...

Det kommer gå bra!;) Jag lärde mig dricka te eftersom jag inte drack kaffe och nu för tiden dricker jag flera koppar om dagen. Kaffe går så där. Caffe latte älskar jag, men det är det enda i kaffeväg jag får i mig...

Härligt med mycket firande!

Ha en skön helg!

Kram Pernilla

Kamomilla said...

Jag dricker alltid te med mjölk, vilket riktiga tedrickare grimaserar åt. ;)

CamillasVardag said...

dom där påsarna i sej e ju ren så vackara att man a)verkligen vill smaka b)förvara dom framme :) thé kan vara riktit gått. själv gillar olika frukt-thén o till julen brukar det komma ett jätte gott som doftar jul :)

missa inte min tävling!

Snäckskalsdalen. said...

Ha! Lustigt! Jag drack i förra veckan min första kopp kaffe, inte den första i mitt liv, men säkert den första på ca 30 år och fy sjutton vad det var dåligt......det blev då ingen vana och jag tror jag lagt ner att ens tänka tanken att försöka. Har du prövat te med allt som är comme il faul, citron, mjölk, honung, whisky?
Agneta kram

StrandviksVillan said...

Hmmm... om du druckit kaffe i femtio år och nu börjar med te... vad ska du då hitta på för dryck när du blir hundra?? :D

Ångrar lite nu att jag inte också köpte hem en påse av dom där väldoftande tesorterna... Nästa gång!

Nu: kaffe. Snart: bastu!!
Söndagskramar till dig!

Liljas Corner said...

Du bara firar du :)
Jag har inte sett de där te-sorterna förr, måste testas! Annars chai-te, gärna med mjölk, är mitt favoritte. Testa om du tycker om kanel, kardemumma och såna kryddor!