Sunday 10 February 2008

Gammalt dokument


Den i särklass äldsta grejen i vårt hus härstammar från den 4 juli 1776 – den amerikanska självständighetsförklaringen... man kan ju åtminstone inbilla sig att man besitter det enda äkta exemplaret ;)


Vissa traditioner är viktigare än andra. En av dem jag håller fast vid och som jag ärvt av mamma är att det ska vara efterrätt på söndag . Idag blev det tiramisu. Första gången jag åt tiramisu för många år sedan, hade jag lust att spotta ut den, men man vänjer sig så lätt vid nya smaker och nu känns tiramisu i munnen som bomull runt hjärtat.

6 comments:

Kamomilla said...

*hoppar i bilen och kör dit för att slaska i mig av den urläckra tiramisun* ;) Jösses så sugen man blir...

Kamomilla said...

Och härligt dokument skulle jag tillägga!

Lenas pysselgrop said...

Du har alltid så mycket godsaker här, mums säger jag!

Anonymous said...

Du borde kanske värdera ditt dokument.
Min man älskar efterrätter occh när barnen var små hade vi ofta det på söndagar och han brukar som smått påpeka det då och då-
Jag är ingen efterrätts typ så jag brukar säga att det kan väl du fixa då.Men det ids han ju inte.
Kram ewa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Smarrigt smarrigt!!! Ok om jag norpar mig en bit!!!

O vad härligt....vad gammalt...helt otroligt, vad kul att ha!!!

Det äldsta vi har är mynt fr början av 1700-talet...kul att ha!!!

Hans said...

Visste ni att en av undertecknarna "John Morton" var finne? Eller egentligen svensk dåförtiden eftersom vi var ett och samma kungarike :)