Saturday 9 February 2008

Ny kamera


Här är min nya kamera. Eller rättare sagt det som jag köpte för pengarna jag hade reserverat för en ny kamera. Vår 18 år gamla trotjänare gav upp häromdagen och utan tvättmaskin klarar man sig inte. Däremot får jag väl lov att klara mig med min nuvarande kamera ett tag till.
Idag har maken och jag varit till skogs i knähög blötsnö och störtregn. Eftersom vi gjorde av med så pass många kalorier på dagen, har vi ikväll ätit en riktig pangmiddag bestående av bruschetta med aubergineröra till förrätt, tagliatelle med musselsås till huvudrätt och tiramisu till efterrätt. Nu är "lilla" magen så nöjd så. Eller nästan för nöjd...

9 comments:

Skatan said...

Oh no...ja, ibland får det roliga ge vika för alla måsten. Som en ny "kamera" till exempel...

Vi ses snart ;-)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

haha så kan det bli i bland!!!Du får göra en ny sparning...

aa , den var bra ...låten!!!

trevlig lörda kvälldå!!

Lenas pysselgrop said...

Låter lite tråkigt att behöva skaffa tvättmaskin för sparpengarna. Men ok, man klarar sig nog inte utan en sån :/

Hoppas du får en bra söndag!

Ann-Catrin said...

Godmorgon!!
Ja vad får man inte göra... hela tiden en massa avkalll..det blir till att börja på ny kula!!
maten...mums det lät ju så smarrigt..älskar musslor jag!!
Kram A-C

Ika said...

Typiskt va, men när man minst anar det så säger det *pang* om de gamla trotjänarna... Snygg tvättmaskin iallafall. Hoppas den tvättar lika bra som er gamla!
Så ni har kanske inte mycket snö kvar nu... Mumsig middag!!!

Anonymous said...

Visst är det typiskt ! Men jag tycker du tar fina bilder med din kamera du redan har.
Visst är det härligt ibland att få bli så där genomjobbad när man är ute?
Ha en skön söndag
Kram ewa

Hans said...

"Den nya" är tyst och effektiv :) Den gamla hade nog gått på kostgjord andning en längre tid, bl.a. har jag bytt lager i den ett par gånger, stötdämparna helt kass så tvättbaljan slår i ytterskalet under centrifugering. Det som hände nu var det att värmeelementet gick sönder så allt blev tvättat i ca 8 grader "varmt" ledningsvatten och det funkar ju inte så bra :)
Det som sliter ut alla lagertätningar och lager i moderna maskiner är tvättmedel med zeoliter. Om ni vill att maskinen skall hålla länge skall ni inte använda zeolitbaserade tvättmedel. Zeoliter är ju skenbart miljövänliga eftersom de s.a.s. ersätter fosfater men det mineralslam som uppstår är ett otyg för tvättmaskiner och avloppsnät.

Kamomilla said...

Vilken snygg kamera!! ;)
Och vilken brakmåltid... Här är vi lite bakis idag (hur det nu kan komma sig... ) så jag kunde äta en slakig grillrätt idag, men bor man i skogen så får man nöja sig med vad som finns i skåpet.

Anonymous said...

He e no bäter me nyan tvättmaskin än me nyan kamera, nu funkar ju båda