Saturday 23 February 2008

Krokbekymmer


Visst är han rätt ståtlig, fasantuppen som steppade omkring på vår gård imorse? Om man hade haft en bysse, kunde man ha fixat en liten stek till middagen, men de träbössor gossarna har, är inte till mycket hjälp en sådan här gång.

Jag har under ett par veckors tid jagat krokar till en hatthylla som maken fixade åt mig för en tid sedan, men att det ska vara svårt att hitta det man vill ha. I en affär hade de två krokar av en sort jag kunde ha tänkt mig, och i en annan tre, men det var förstås inte lika som de som fanns i den första affären. Jag behöver fyra. Jag fick den ena affären att lägga in en beställning till Danmark, men nu gäller det då att söka fram allt tålamod man har, för leveranstiden är lång, kanske till och med tre veckor, påstod affärsinnehavaren. Tre veckor är ju en evighet. Under tiden får jag väl måla de illgröna korgarna jag köpte. De ska bli svarta. Märkligt ställe vi bor på, för det finns inga svarta korgar här heller. Jag hoppas verkligen att ryktet om att Ikea kommer till Vasa stämmer!

8 comments:

Kamomilla said...

En riktian karl ser det ut att vara! :)

alegni said...

jodå, o fult lät han dessutom :)

Ann-Catrin said...

Hallå där!!!
att vänta häör inte till mina bästa egenskater... 3 veckor..men måla under tiden du så går tiden fortare..
Ha en fin lördag!!
Kram A-C

Hans said...

snygg fågel men låter hemskt. Om man är oförberedd när de skränar till så är det nästan så man väter ner sig...

Anonymous said...

Såg några fasaner tidigare i vintern o höll på köra av vägen av pur överaskning. Dom finns egentligen inte här. Det var nog någon jägare som planterat in dem för att träna hundar.
Ha en skön kväll
kram ewa

ginga said...

Den va fin den! Vet du att vi hade "safaner" i Öja också, sa D-A, men du va ju så lill då.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

ja, visst är det typiskt,alltid så när man ska göra nåt ju!!!

Have a picefull & lovely Sunday!!!
♥Kram Millan♥

Ika said...

Hoppas tiden går fort, fort!
Rökt fasan smakar supergott :O)