Wednesday 4 November 2009

Schabloner

Idag fick jag hämta ut ett av två väntade paket på posten. Det här paketet kom från Huset på landet och innehöll bl.a. en förpackning schabloner. Jag har sneglat på dessa i flera veckor, och häromdagen när det tillfälligt kändes som om jag var på grön kvist, klickade jag äntligen hem dem.

Ibland tar det så himmelens lång tid innan jag nänns göra slag i saken, medan jag ibland köper saker av stundens ingivelse utan tanke på om jag behöver just den prylen eller inte. Fast det är ju som jag sa till Lilith när vi gjorde stan igår - det är stor skillnad på "behöver" och "vill ha" och man ska vara försiktig med att blanda ihop dessa två ;-)



Nå, nu är jag i alla fall en uppstättning schabloner rikare, så då är det bara att börja dutta!

25 comments:

syssi said...

Fina schabloner! Vissa saker funderar jag över jättelänge å ibland blir de nog sådana impulsköp att man inte alls hinner tänka efter :) Du har alldeles rätt i att behöva å vilja ha inte ens ligger nära varandra....Men ibland måste man unna sej något av vill ha ☺

Signe 1 said...

Åh vad skoj med schabloner, det funderar jag också på att skaffa mig:-) Men det är väl en hel vetenskap att använda dem, hihi. Ha en fin dag! Kram Sofia

Vekarus said...

Nyt sitten odotamme tuloksia :-)

Evas Bloppis said...

Åhh så fina schabloner .Vill Ha !!
var in på den sidan men hittade dem inte .
Visst ska man unna sig något ibland ,men jag är nog en sån där inpulsmänniska i det stora hela .

Kram Ewa

♥ Affi ♥ said...

Jag är en sådan som "behöver" väldigt mycket ;-)
Dina schabloner är så fina att de kan använda som prydnad! Ska bli kul att se vad du "duttar" fram md hjälp av dem!
Kram

Jag såg min söta dammsugare live men den såg väldigt plastig ur irl. Visste väl att det måste vara något fel på den!

Ann-Catrin said...

Hallå där vännen!!

Oj oj vad jag missat mycket här.. du är ju en sån hejare på inlägg nu..
men så underbart vackert du fotat med fudgen.. skulle kunna vara för en tidning ju.. sträck på dig!!

Och så julen... gud jag tycker jag inte hann säga farväl till sommaren.. jag är inte där än vid jul känner jag.. men så är jag ingen riktig jul-lovers heller

men riktigt söta shabloner.. det där fixar väl du idag antar jag med din fart fniss!

Stor kram♥
Ann-Catrin

Skogsdoft & havsbris said...

Tack för tipset om snöfallet, ska kolla!
Vilka fina schabloner, väcker ju nästan habegär... Ska bli kul att se vad du duttar till! :)
Ja, ibland drar man ut på det och velar fram och tillbaka, ska jag köpa eller inte? Och ibland bara slår man till direkt. Det var fina burkar du slog till med igår i alla fall! :) Att behöva och vilja ha är verkligen helt skilda saker, ibland måste man bara strunta i den där lilla rösten som frågar om man verkligen behöver just den saken... ;D
Japp, kanske vi ses igen imorgon! Har GK:at dig också...

Skogsdoft & havsbris said...

No doubt, jag HAR blivit dement... Glömde vad jag skulle skriva om mer och dessutom gjorde sig demensen påmind igår också, vilket jag kom ihåg när du nämnde att du hämtat ut ditt paket. Jag skulle ju hämta ut ett paket från Ellos vid Matkahuolto igår, det hade jag totalt glömt bort! Tur att vi kom ihåg det sen när maken kom och hämtade mig, så vi hann innan de stängde... Och sen glömde jag dessutom att jag skulle via apoteket på hemvägen, då var det för sent att vända... Suck! Någon som har något botemedel mot demens?

Annika said...

Jättefina!
Det kommer att bli jättesnyggt.
SER nu att det snöar på din blogg också!
KUL!!
Kram!!

Livet på Vestergård said...

Vilka trevliga schabloner! Nu väcktes ha- begäret i mig också, men jag får nog skjuta på det en tid. Man kan ju inte få allt man vill ha! Du får visa oss vad du ska börja dutta på :) Ha det bra!

StrandviksVillan said...

Oj så kul det skulle vara att fixa till nåt med såna schabloner!

Hade stora planer för ikväll och massor med lust, men nu bara skriker och bråkar ungarna... suck!! Man blir så trött i huvudet av sånt att man inte kan koncentrera sig på nåt :(
Nåja, när dom lagt sig har jag ju huset för mig själv. Positivt tänkande?

Så trevligt att du träffat en till bloggis! Visst borde det ordnas en träff för alla oss här längs kusten, men var och av vem?? Och om det blir en träff så hoppas jag på en söndag, annars är det stor risk att jag inte kan komma (min vanliga otur)

Oj, nu blev det plötsligt tyst här :D
Må så gott!

Lyckoslanten said...

Jaha, där visade du en till "vill ha"... Men vilken tur att man får se vilka kreationer du visar eftersom det skulle bli bra tråkigt om alla har samma, eller hur. Sköna duttstunder!

Kamomilla said...

Vi får säkert njuta mer av dina dutterier sen :)

Louise said...

det ska bli skoj att se vad du åstadkommer med din konstnärliga ådra :O)
Jag har nog litet svårt jag att göra skillnad på behöver och vill ha....det blir liksom behöver för det mesta....och så blir jag igen litet fattigare

Vem är jag.. said...

Hej hej!

mmmm schabloner! vad har du tänkt att göra med dom det måste du berätta eller visa!
Jag har oxå beställt lite saker till ljul! och lite saker...(jag tänkte snart ha en liten tävling!)
Kram lIsa

Sanna said...

Jätte fina schabloner!Visst är det jeanne d'arc livings? Varifrån har du köpt dem? Har lite funderat på att köpa dessa från Huset på landet (det fanns där för en tid sedan i alla fall). Du kan säkert använda dessa till mycket.
Kram Sanna

Jenny said...

Hej Ingela!
Jättefina! Och vilka bra foton du tagit:)

Kram Jenny

Vekarus said...

En pääse sitä täältä töistä käsin mittailemaan, enkä pääse kotonakaan, kun se matkasi jo saareen. Mutta se on ihan kunnon kokoinen. Jos tuo normaali oli sen reilut 15 senttiä niin olisiko iso sitten 17 senttiä ja (noin kuvasta arvioiden)ja suuaukko on 1,5 kertaa normaalin kokoinen? Väreinä oli tämä kirkas, punainen ja valkoinen ja olivat käsintehtyjä ja ihan siistiä työtäkin. Ainakin eilen oli vielä muutama meidän kaupassa jäljellä.

Heidi said...

Kauniita sapluunoja :) Hauska nähdä mihin/minkälaiseen käyttöön päätyvät. Mukavaa torstaita!

LenaEva said...

Fina schabloner! ska bli intressant att se hur de används=)Hur får man snö på sin blogg???
KRAM

Hanna said...

De är fina de där!! Är det dom större eller mindre du köpt?
Jag har bokstäverna och siffrorna i stora modellen, så hörde jag att dom skulle få hem den mindre modellen till butiken, så jag satte upp mig på listan... men det kändes lite väl onödigt, så jag tackade nej när dom ringde o sa att dom fått hem shablonerna...
Finns ju vettigare saker att lägga pengarna på, haha!

Men man kan göra mycket kul med dom :P

Ha d gott!
Kram Hanna

Caroline said...

Så fina! Jag hittar inte heller schablonerna hos Talo Maalla...

Stjärnor & Champagne said...

Du Ingela, jag vet precis....Har dom själv och det är inte lätt kan jag säga. Men jag tycker att du har lyckats väldigt bra...

Kram till dig/ A

RockMom said...

Oj såna där behöver ju jag åxå :)

soffi said...

Nämen, nämen... såna där vill ju jag också ha!