Tuesday 22 November 2011

Sjukstuga


I går var jag rätt ynklig av mig och tillbringade en stor del av dagen i soffan under ett luddtäcke, men i dag, efter tre dagar av halsont och rinnsnuva, känns det som om livsandarna kanske bestämt sig för att återvända. Visst är det ömsom täppt och ömsom rinnigt i de övre luftvägarna fortfarande, men halsontet har släppt och kroppen värker inte som tidigare.

Litet hann jag pyssla i går innan energin rann av mig, och nu har jag faktiskt julpyntat klart på vår lilla toalett. Ja, ni ser ju att jag verkligen har ansträngt mig...

13 comments:

Soffi said...

Krya på sig ska hon! Kramen!

StrandviksVillan said...

Som vanligt drar jag ut på att hämta in material från skogen - tills snön har täckt allt och det är för sent...
Du har nog ansträngt dig, jag minns inte att jag har julpyntat på toan nån gång, hahaha! Förutom röda handdukar då, förstås ;)

Krya nu på dig raring!
Stor kram - på avstånd och utan att bli smittad!

Kickan Style said...

Jag ber om ursäkt om det var jag som smittade ner dej :P!! Hoppas du har kryat på dej. Själv har jag fortfarande en otrolig hosta och sjukt i halsen, det vill liksom inte ge med sej!!

Jaa angående min pepparkakssmet, så vet jag inte vad tusan som hände? Måste ta ett snack med min mamma, det var nämligen hennes recept, så hon kanske kommer på vad som gick fel??!! :)

Ha en fin dag!

Annika said...

Mysig sjukstuga och sjukhörna iaf!
Ännu bättre att du känner dig bättre, Ingela. Inte kul att vara förkyld, inte.
Gillar toapyntet, ser snyggt ut!
Kram!!

Taina said...

Inte kul att vara sjuk. Skönt att du börjat känna dig bättre i alla fall. Julpyntat var det ja! Nice ;)

Kram

Monica said...

Äsch om du har dragit förkylnings- bassiluskan på dig. Din soffa ser riktigt lockande ut, nästan så man önskar sig lite halsont.
Krya på dig nu!
Kram

Gugis Pärlor said...

Krya på dig! Ser att dina nissar har varit ut på vift också ;O)

Kram Gugi

Moster och jag said...

Krya på dig!!
Här hos oss klagar också barnen på halsont. Hoppas inte det blir nå värre.
Kram Maj-Gun!

Kamomilla said...

Nämen vännen, så eländigt. Nu hoppas vi verkligen att det ger sig så du får njuta av inkommande advent! Kram!

Monica said...

Liknande sjukdom här,
men inte tillräkligt att kunna bli hem med gott samvete.
Jäkla arbetsmoral som slår käppar i hjulen ;)

Det som harmar mest är att jag inte sett mitt lilla gryn på över en vecka.Vågar inte smitta den lilla pussgurkan med denna hosta.

Fint på tuppen blev det ju iallafall... less is more ;)

Krya på dej
så du får njuta av advent.
Monica

Linda said...

Krya krya på dej! Hoppas kraften återvänder snabbt! Mysigt ser det ut där i soffan iallafall.

Kram Linda

trollmor said...

Krya på dig. Det kanske är så att ibland måste man låta ambitionerna vila en stund.
Kram ewa

mammaxtre said...

Krya på dig kära bloggvän!