Friday 26 August 2011

Baka, baka, liten kaka. Typ.


Det är så länge (två dagar) sedan jag bakat något, så nu ska jag bläddra i mina recept och se om jag hittar något som retar smaklökarna tillräckligt för att locka till ytterligare litet köksstök. Ytterligare, eftersom jag redan har en zucchinilasagne i ugnen. Receptet fanns i dagens Birkatidning och eftersom zucchini är säsongens grönsak hos oss, bidde det en sådan. Någon bild på mästerverket blir det inte, för den var åtminstone ingen skönhet när den åkte in i ugnen. Önskar härmed eder en trevlig helg!

10 comments:

Så Vitt Jag Vet said...

Låter gott ! Trevlig helg ditåt oxå !
Kraam
Sanne

Lyckoslanten said...

Lyfter på luggen över din energi att ta tillvara denna ädla grönsak! Måste se om vår grönsaksleverantör har försett oss med denna ädla grönsak idag!
Skön helg! ♥

Kristina said...

oij vad gott det låter!
Har förresten skrivit min predikan ;)
kanske inte så ok såhär till vsl, men kunde inte hålla mig!!
Kram

mammaxtre said...

Så duktig du är i köket. Vad roligt!

Ha en fin kväll.

Nilla Q said...

Jag är också sugen på att baka! Tänkte göra en cheesecake imorgon. Du som bakar så mycket, har du nåt favoritrecept? Det finns ju så många, har svårt att välja:)

Kram Pernilla

RockMom said...

Jag kanske borde komma å hälsa på snart nån dag..så mycket läckerheter som du bakar :)

StrandviksVillan said...

Naminaminam!
Så bra att du tar tillvara det som finns, sen skadar det ju inte att man kan göra goda bakverk av grönsaker dessutom ;

Trevlig helg till dig/er med!
kramis!

Liljas Corner said...

Jag är ingen stor vän av zuccini men å andra sidan har jag aldrig gjort varken gratäng eller semlor.
Söta bakbilder! Trevlig helg!

Anonymous said...

Tack för zuccinin. Vi har stekt den i pannan, gott. Igår kväll gjorde jag zuccinigratäng, hoppas den smakar. Tackar för gåvan. Susanne

Anna said...

ååh vad gott det ser ut! :)