Friday 19 August 2011

Will work if necessary


Och necessary har det tydligen varit denna vecka. Nu på fredag eftermiddag känns det som om något kört över mig med en ångvält. Jag har sagt det förr, men jag blir lika förvånad över ketchupeffekten varje gång. Först kommer det inget, sedan kommer det inget och sedan kommer allt på en och samma gång.

Nå, nu är det helg, och då ska jag bara sitta i en stol eller soffa och läsa. Jag gillar bokstäver och texter. Man kunde ju tro att jag får nog av dem i mitt jobb, men än så länge står jag ut med dem också under min fritid. Sol och (sen)sommar till alla er som tittar in här!

13 comments:

mammaxtre said...

Jag gillar också texter. Skylten är fin. Sköt om dig.

Nette Cecilia said...

Jag har nog haft ketchup effekten på mitt jobb den här veckan också nu känns det som luften gått ur ,kul med texter ,kramis Nette

Kristina said...

Jo skyltar med olika ordspråk gillar jag med :)
(undrar vad du jobbar med...?)

Snäckskalsdalen. said...

Tänk om vi inte hade bokstäver, ord och böcker - hur skulle det vara, tro. Skönt att glida in i bäckernas värld!
Agneta kram

lyckobo said...

Häftig skylt :) ! Det brukar väl ta en stund innan man vänjer sig med vardagsrytmen igen, men skönt att du får vila imorgon, jag måste jobba! Varje lördag!

Njut helgen!

En vacker vardag said...

Vilken härlig skylt! Det har nästan blivit så att man associerar skyltar med dig :-)

Njut av ledigheten och försök återladda! Kram

fröken nytta said...

Jag har också jobbat för brinnkära livet den här veckan. Är du också lärare? Bokstäver och texter... Det låter så i alla fall.

Monica said...

Den skylten borde jag smätta upp på väggen vid mitt jobb på dagis känns det som, ibland! Undrar bara vad barnens föräldrar skulle tycka om det. :)
Kram o trevlig helg! Monica

StrandviksVillan said...

Hahaha - vilken trevlig skylt!
Trist med ketschupeffekten när man som du är ensam om arbetsuppgifterna... Förstår ju att du inte kan tacka nej heller, för att inte mista kunder.
Lycka till med uppgifterna!
Stor kram!

Livingroom said...

Texter är fina Min mor brukar säga att jag ghar så "konstiga" texter och bikstäver överallt... *hihi* De är en bra kontrast mot allt annat och verkliga blickofångare.
Nu får du njuta av helgen efter den lååånga jobbdagen .

Lyckoslanten said...

Bra skylt! Visst är det bra om arbetet är jämt fördelat, men här hos oss råder ketchupeffekt för vissa en stor del av året. To be or not to be!
Det positiva är ju att man njuter desto mer av de lediga stunderna man får tillsammans!
Förstår att du njuter av helgen nu! ♥

Kamomilla said...

Jag tror lite på samma ketschupeffect här! har fem reportage som är oredigerade(de har inte valt bilderna än) och två som det ska bildtexter till- de kommer säkert på samma vecka som jag sa göra julreportage och fota på Åland...

Liljas Corner said...

Snygg skylt. Smart typ, han/hon som uppfann bokstäverna.

Hoppas du haft en skön helg nu då!

Ps: roliga bilder från vilda västern :)