Sunday 21 August 2011

Mobilbilder

Vi var en sväng till stugan i helgen, och jag lyckades packa med två nästan tomma kamerabatterier, så jag fick ta till mobilen för att visa er lite interiörer därifrån. Vi målade om hela insidan för tre år sedan. Innan allt blev vitt var fulfuru den förhärskande "färgen".



Här sover vi. Vi har också en säng, men den fick inte komma på bild denna gång.



Här gör vi allt annat utom sover, d.v.s. när vi "tvingas" vara inomhus. Oftast lever vi ju på utsidan när vi är där ute i skärgården. Köksinredningen finns också i detta rum, men av någon anledning blev den inte fotograferad...




Detta rum har sönerna härbärgerat i, men i dagens läge är det ytterst sällan vi får njuta av deras sällskap där, så numera fungerar det som gästrum. Ovanpå sovrummen finns dessutom ett loft med några sovplatser, och den fula soffan i blått i stora rummet går också att bädda ut, så sovplatser blir vi inte utan i första taget. Fast sanningen är ju den att vi oftast är där på tumanhand.




Omklädningsrummet är litet men naggande gott och dasset det finaste jag har haft äran att uträtta mina behov i!

24 comments:

Kristina said...

Samma som jag hade i mitt kök mao - allt i furu, som dessutom mörknade
Hui... varje gång jag målar nåt vitt så blir jag alltid glatt överraskad!
Snyggt ni har det:)

Nette Cecilia said...

Jättesnyggt där ute i skärgården ,kramis Nette

Linda said...

Very nice! Vitt är ju så krispigt och fint! Och fulfuru färgen är ju som namnet säger..;)

Hoppas ni haft en skön helg!

Kram Linda

Livet på Sjögård said...

Ni har ju riktit superfint ute på skären. Inte undra på att ni trivs där :)

Anna-Lena said...

Det ser verkligen fräscht och mysigt ut! Vit färg kan göra underverk!

Så Vitt Jag Vet said...

Nu när jag ser bilder från eran stuga blir jag ännu mera övertygad att jag gör rätt då jag målar lilla huset vitt...
Hur var det med maken din var han med på noterna att måla.. Min han gillar trä men inser att för mörkt är för mörkt. Din tallriksställning är härlig..
Och jag gillar färgsättningen ute på ert hus!
Kraam
Sanne

Gugis Pärlor said...

Väldigt vackert och stilrent! Jag förstår att ni njuter av att vara ute i skärgården!

Kram Gugi

Bella said...

Såå fint lantställe ni har!! Kul att få se bilder inifrån och jisses vilken skillnad det måste blivit när ni målade all furu vit :)

Hoppas du haft en bra helg!

Kramar Bella

StrandviksVillan said...

Lajk - lajk - lajk!!
Där mår man säkert bra!

Moster och jag said...

Det ser så mysigt ut där på skären. Förstår att ni trivs bra där.
Vitt är verkligen fint och lite andra detaljer till så blir det super fint!
Kram Maj-Gun!

Kamomilla said...

Inget fel på dina mobilbilder inte!
Och jättefint på er stuga! Önskar jag kunde göra såna förändringar på vår paradisholme men det går inte- ännu.

Jenny said...

Vad mysigt det ser ut Ingela!! Riktig skärgårdsstil:)

Såklart jag kommer o målar hos dig nästa sommar, ska bara måla klart vårt hus först;) (vi har 2 sidor kvar vi "sparar" till nästa år:)

Ha en bra start på veckan!

Kraam Jenny

Livet på Vestergård said...

Så fint ni har det. Jag förstår att ni trivs där ute.
Vi åker också med båt till vårt ställe, men eftersom jag är gräsänka i sommar och barnen inte alltid är så pigga på att komma med har det blivit väldigt lite skäriliv i sommar.
Ha en fin dag!

Snäckskalsdalen. said...

Ante mig att ni har världens mysigaste hus på landet, så fint allting och fräscht och mysigt......avis, jag, nähäädå!
Agneta kram

Livet på Sjögård said...

Det härr med dofter, har en kompis som har massor med olika doftgrejer hemma hos sej, ofta såna man får i vanliga butiker, lite här var stans utplacerade i hemmet... När deras barn kommer till oss så osar det parfymdoft om dem, eller har mina varit där så sitter doften kvar lääänge. Så har vi nog inte hos oss, jag tror (och hoppas) att mina doftstickor bara ger en liten förnimmelse av doft när man går förbi :)

Mina dagar said...

Men så fint, verkligen jättefint!
Du är så duktig på att inreda! Förstår verkligen att ni vill åka ut till er stuga och bara mysa!

Sv:
Våran frosting flöt INTE ut något alls! Skriver ner receptet så du kan jämföra med ditt.

60 g smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g philadelphiaost
Karamellfärg om man vill :)

Jenny said...

Jag får nog ta med mig "Kattbaronen" om jag ska hinna, kom på att jag lovat kusinen i Karelen att måla hennes pihakeinu och hus oxå*fniss*

Ha en bra dag Ingela!

Kraam Jenny

Jenny said...

Visst, den fixar vi;)

Måste nog prata med chefen om att ta extra lång semester nästa sommar:)

Kraam Jenny

mammaxtre said...

Det ser jätte trevligt ut. Där kan jag tro att ni trivs.

Ha det gott

Odin said...

Ni har det riktigt snyggt och mysigt där ute. Ha det gott min vän!

kramisar

Liljas Corner said...

Hur mysigt som helst. Och visst är det bra med dagens telefoner som funkar riktigt bra som reservkamera!

nattugglan said...

jättefint ni har det..på villan, så där måste man ju trivas...Kuddarna va fina i soffan o tallriksställningen. Fina ljusstakar på väggen, det är väl de som du hade ärvt av moffa? läste om det fina du ahde skrivit om honom.. jag har oxå fina minnen av både min mommo o moffa...

Galleri MochB said...

Så jättefint ni har det på er stuga! Tänk vad vit färg kan göra ;O)

online pharmacy said...

Hur var det med maken din var han med på noterna att måla,Önskar jag kunde göra såna förändringar på vår paradisholme men det går inte- ännu.