Wednesday 24 August 2011

Tredje gången gillt


Tänk att det skulle bli så svårt att hitta en lämplig lampa till gästrumsbordet. Första försöket ser du här, men den lampan passade inte in i stilen och fick flytta till ett bättre hem, andra försöket var det här, men den lampan var för liten, så den står för tillfället i vardagsrummet. Tredje försöket ser du här ovanför, den köpte jag till rabatterat pris när en av stadens möbelaffärer förra veckan flyttade till nya lokaliteter. Den här är jag äntligen nöjd med. Ack herre huru länge...

En annan grej jag köpt till mycket rabatterat pris till gästrummet är citykaninen här nedanför. En junimorgon läste jag på lokalblaskan att Cosy Living sålde bort varor till utkastningspris på en av staden loppisar, så där stod jag och köade när stället öppnade, och jag var den första vid hyllan och fick plocka på mig det bästa. Köpte ett par andra saker också, dem visar jag någon annan gång.

13 comments:

Så Vitt Jag Vet said...

Gillar den lampan.. Har funderat köpa en liknande till vårt lilla hus i skären !
Kraam
Sanne

Livet på Sjögård said...

Oj, de va ju ett roligt loppis. Önskar jag hade varit där... Och lampan passar ju, går lite i samma stil som korgstolen där brevid.

bokhyllan said...

Hej hej!
Lampan är fin tycker jag.
Citykaninen är ett toppenfynd!
Ha en fortsatt fin onsdag.

StrandviksVillan said...

Gillar!
Jättesnygg den där kudden också!

Må så gott!

Anna-Lena said...

Den där lampan var helt klart bäst av de tre du haft där. Jättensygg, rotting är fint! Jag var också till loppiset, men alldeles för sent för att hinna fynda något. Fanns bara några enstaka saker kvar då. Nu vet jag ju vem som for iväg med det mest då... ;-)

Jenny said...

Det låter bra Ingela, då ses vi nästa sommar;)

Den där lampan passar ju perfa där, matchar korgstolen bredvid.

Kraam Jenny

Liljas Corner said...

Du kan det här med fynd du! Snygg kudde också.

All The Things I Love said...

Jättefin lampa!

Ang. Juthbacka, knepet är att ta fredagen ledig och åka dit från morgonen. Vi kom dit ca. 10.00, men de ivrigaste hade varit där kl. 8.
Då är det perfekt mängd folk, och du slipper bra att gå och titta på allt i lugn och ro :)

Bella said...

Kul att du äntligen är nöjd med lampan :) Den fina lampan passa ju perfekt där och citykanien är ju ett riktigt toppenfynd, så söt!!

Kraaam Bella

mammaxtre said...

Då har du gott om nyinköpta lampor hemma hos dig förstår jag :-)

Ha det fint

Moster och jag said...

En liknande lampa köpte jag till halva priset i en inredningsbutik i vår stad. Men den är högre, har vit fot och brungrå skärm. Träfoten hade spruckit, men det vänder jag bort så det inte syns.

Din lampa passar utmärkt, tycker jag.
Och lite avis är jag på ditt loppis fynd;).
Kram Maj-Gun!

Snäckskalsdalen. said...

Alltså, jag har ju tyckt lampa nr 1 var fin och sen tyckte jag lampa nr 2 var fin och nu ser jag ju att lampa nr 3 är ännu finare! Nu blev det riktigt bra!
Agneta kram

Livet på Vestergård said...

Snygg lampa! Jag köpte en lampskärm i rotting vid mitt senaste besök till Säde. Den trivs jag väldigt bra med.