Tuesday 16 August 2011

Resa söderut och husmorssysslor


Vilken mysig dag vi hade i går! Jag fick bekanta mig med fina StrandviksVillan och dess vackra omgivning, flera trevliga affärer i Närpes och självaste vilda västern i Öjskogsparken. Jag fick njuta av gott sällskap och goda kakor. Tiden går alltför fort när man har roligt, och alltför fort blev det dags att bryta upp, men vi hoppas det blir fler besök down there. In the meantime, får jag se framemot motbesök här hos oss. Kanske en organiserad sådan?

 

Några mindre inköp gjordes, bl.a. ett nytt armband för att ersätta det som gick i tusen bitar i London häromsistens:


I går kväll tog jag mig själv i kragen och gav mig på våra rödvinbärsbuskar och i kväll är jag husligt värre och kokar saft av skörden. Sådana gånger känner jag mig som en god husmor, i motsats till tidigare i dag när jag inte orkade laga någon ordentlig mat, utan bara kokade litet mannagrynsgröt till middag. Så olikt mig, men ändå så gott!



13 comments:

Vform said...

Hejsan!
Roligt att få se kända vyer och ett välbekant ansikte!
Trevligt att du tog dig resan hit söderut!
Ha de bra!
Kram V.

RockMom said...

Oj dit till vilda västern måste jag åxå åka :)

Lilla huset på prärien said...

Hej! Hittade hit via Strandviksvillan :) Ville bara kika in och säga hej. Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

En vacker vardag said...

Jag kan bara tänka mig vilken trevlig dag ni hade. Ett vackert hus, en minst lika vacker värdinna och av bilden av döma goda kakor. Receptet på en perfekt dag :-)

Och du vet vad jag tycker om att kyrkan borde invigas...

Allt gott! Kram

lyckobo said...

Låter som ni har haft en super dag :) Så roligt att ni hittat varann via bloggen! Jag har också ofta dessa lata dagar, då blir det bara snabb helfabrikat, din mannagröt var ju ändå bra mat!

Ha det gott!

Galleri MochB said...

Javisst var det en härlig rekvisita på teatern! Och visst har vi flera trevliga affärer i vår lilla stad också, man bara tänker inte på det så ofta... Kan tänka mej att ni hade en trevlig dag tillsammans :O)

StrandviksVillan said...

Oj så många bilder! Och så stora... Uffa :P

Ditt armband var verkligen jättevackert! (Vill ha!)

Japp - en organiserad träff siktar vi in oss på! Fast kanske en mindre och oorganiserad innan det?

Go'nattkramar!
A-C

Kamomilla said...

Jiihaa så kul att besöka Vilda Wästern! :)
vad söt hon är, Strandviksvillebloggerskan :)

Nilla Q said...

Vad kul att det blev en lyckad resa:) Gillar ditt armband!

Kram Pernilla

Lyckoslanten said...

Ser ut som en lyckad dag med en fin värdinna och ett besök i det Wilda Wäst! ♥

Jenny said...

Hej Ingela!
Det verkar som ni hade en toppendag! Fina bilder, speciellt den på Ann-Christine där vid fikabordet, vad söt hon är:)

Saftkokning ger väl höga husmorspoäng;) Vinbärssaft är såå gott!

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

mammaxtre said...

Du synes ha haft det bra på din lilla trip. Alltid roligt att vidga vyerna och att träffa goa människor.

Ha det fint

Anna said...

vilken fin och inspirerande blogg du har! :) (hittade dig från bloggtoppen)