Tuesday 18 March 2008

Bäst och pest

Jag har blivit utmanad av trollmor att visa det jag tycker bäst och sämst om här hemma.
Det finns flera saker jag skulle vilja åtgärda, bland annat mitt arbetsrum. Jag har såå tröttnat på furumöblerna här inne.

Det som jag är riktigt nöjd med är vår underbara kakelugn. Den sprider inte enbart skön värme, utan är också rätt ståtlig där den står. Och eftersom vi behöver ved att elda med, är kakelugnen indirekt orsak till det friskluftsliv vi idkar för tillfället.


Fast helt nöjd är jag ju inte med kakelugnen. Jag ryser åt mässingsdetaljerna och måste nog se till att få dem utbytta snart!
Till utmaningen hör att utmana andra bloggare, men jag vill inte utesluta någon, så den som känner sig träffad, får väldigt gärna visa upp sitt bästa och sitt värsta!

9 comments:

Anonymous said...

äääälskar eran kakelugn, såå fin!! kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

God kvällsingen!!!

ja, förstår du tycker den är bäst..vem skulle inte vilja ha en sådan skönhet ju!!!!


Kvällskram Millan
~~~♥ L O V E ♥~~~
~~*`♥´ *~~

Ann-Catrin said...

Din kakaelugn är så läcker... jag gillar mässingen jag!!
Pestplatser...ja det har jag lite överallt i huset..hua!!
kramar A-C

Anonymous said...

Ja, jag lider också av furuleda.
I vårt hus finns det gott om det.
Alla tak tex.Köksinredning...
Men det ska nog prövas att lasera upp taken här nere i alla fall.
Sedan vill jag byta ut golvmattan.
Den är jag grymt trött på.
Kakelugn det skulle vara en dröm det.Det är så mysigt.Men nog tycker jag mässingdetaljerna är fina.
Ha en fin dag
kram ewa

Kamomilla said...

Kanske mål om furumöblerna? Fast det är ett himla jobb förstås...
kakelugnen är härlig, och jag tycker som de andra här att mässingsdetaljerna är riktigt fina! De passar ju så bra på den!

Lenas pysselgrop said...

Jag tänkte också på att föreslå målfärg, om du känner för att kladda lite. T.ex. turkost, lila eller varför inte t.o.m. vitt ;)

Hans said...

Det finns färg och penslar i garaget, det är bara att ta Gud i hågen och sätta igång :)

Snusilus o Sannibus said...

Hej!
Hittade just hit! Vilka oerhört vackra bilder! Speciellt de med de olika årstiderna! Jättefina! Oj, jo förstår att det är ett tungt jobb. Ha en skön onsdag!
Kram, Susanne

alegni said...

mässingen i sig är väl rätt okej, men den går inte ihop med kristallkronan o beslag o dylikt på våra övriga möbler.

jag har nog tänkt på att måla skrivbord o bokhyllor, men har ännu inte bestämt mig.