Friday 21 March 2008

En lång fredag


Det har varit en lång fredag idag. När jag var liten fick vi inte gå ut förrän efter klockan 18 på kvällen, men lyckligtvis är det ingen som håller på sådana traditioner längre, så vi steg upp i god tid och var i skogen redan tidigt på förmiddagen. Det var jättetungt idag, så tungt att jag till slut tänkte spy av ansträngning. Och när vi äntligen beslöt oss för att ge upp, ja då skulle vi ännu traska drygt 2 km till bilen. Jag grät nästan av glädje när vi äntligen skymtade bilen bakom en gammal lada.

Sonen ville inte vara med på bild, men jag är en olydig mamma och gör som jag vill.

7 comments:

Kamomilla said...

Nå men oj då! :D Vilken busig mamma han har ;)

ginga said...

Stackars er i dag, de kom snö i Vasa och på vägen när vi körde dit var det yrsnö. Mamma var glad då vi kom och bjöd på GOD mat och skakis

Lenas pysselgrop said...

Ja, långfredagen har nog ändrat karaktär en hel del. Här var vi också igång med målande och spikande strax från morgonen. Idag blir det Vasa!

Anonymous said...

Vad himla duktiga ni är med skogen.
Igår sov jag igenom dagen.
Feberfri men totalt utslagen.
ibland blir jag så när det har varit för mycket av livet ett tag.
Idag känner jag mig piggelin igen.
Vädret ser väl inte så där kul ut men det gör inget.
Ikväll ska vi umgås med några grannar och äta basta o så där.

Hans said...

Jo, det får nog dröja ett tag innar vi traskar iväg dit igen. Det var ovanligt tungt före denhär gången.
Äggrik Påsk till alla bloggbesökare!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Här kommer påskhälsning
__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Anonymous said...

ojojoj att ni orkar!! duktiga e ni!! här blir det bara plugg för min del hela påsken =( men men .... Glad påsk! kram påe r.