Wednesday 26 March 2008

Mariskål


Som jag berättat tidigare är jag en samlare av stora mått. Förr tyckte jag att Marimekkos Mariskålar var fula som stryk, men nu har jag samlat dem i rätt många år och det har ju blivit en och annan inskaffad. Jag försöker hitta olika användningsändamål för dem, men de flesta står nog i vitrinskåpet och trängs bland alla andra "onödiga" föremål. Vid det här laget har jag väl tretton olika färger. Varje gång jag kommer hem med en ny, lovar jag att inte köpa flera, men det är jättesvårt att hålla det löftet, för smaken ändras ju hela tiden och så kommer det ju nya också. Jag tycker de kunde sluta tillverka dem nu, för jag börjar ha fullt i alla skåp!

5 comments:

Kamomilla said...

Hej!
Vilka fina gåvor du har fått, jag förstår att du är rörd!

Hur kan du komma ihåg vilka färger av skålarna du har hemma? Att du inte kommer hem med dubletter?

alegni said...

men kamomilla, sådant kan man ju inte glömma!

Lenas pysselgrop said...

Precis lika med mig gällande Mariskoolarna. Tyckte de var rätt fula, men så när jag fyllde lite smått jämnt för 1,5 år sedan önskade jag mig en sådan. Fick tre. Nu finns där nio stycken på hyllan :)
En används som nyckelskål för tillfället :)

Anonymous said...

Förstår dig ang skålarna, har själv skål på fotpassion fast inte en enda M skål har jag.
Kramis ewa

Anonymous said...

Jag tyckte också att M skålen var yyyber ful för x antal år sedan. Hade en vit i många år som jag var allt annat än rädd om. För inte så länge sedan hittade jag den ute i förrådet och då fick den hänga med in i värmen igen.
Jag använder mina skålar (obs, jag har BARA tre) som serveringsfat när jag serverar kex, kokosbollar, grädde m.m