Thursday 13 March 2008

Påskmuggar


Jag tycker att kaffe definitivt smakar bättre ur muggar än ur kaffekoppar, hur fina kopparna än må vara. Jag har närmare hundra muggar, men Arabias Teema-serie är och förblir min favorit. De har fin form, står stadigt på bordet och har tillräckligt stora öron också för större herrfingrar. Jag har dem i flera olika färger och med olika motiv (totalt ca 50 stycken), olika för olika årstider. Nu till påsken har jag plockat fram mina gula och dem kombinerar jag med mina olivgröna och turkosa som jag kört med sedan jag plockade undan julmuggarna. Alla har sin tid ;)

5 comments:

Kamomilla said...

Jag känner ingen i hela världen som har så många muggar som du, men det måste ju vara kul att kunna variera sådär efter behov och sinnesstämning!

alegni said...

jag vet, det är sjukt, men jag kan bara inget åt det. muggarna bara vandrar hem med mig från affären, inget jag kan göra åt saken ;)

Hans said...

Jo, Ingela är lite som råttfångaren från Hameln, hon nynnar bara lite förnöjt (formodligen nån Who-låt) när hon ser nån fin mugg i butiken och sen kommer muggarna dansande efter i en lång rad :)

Anonymous said...

Hej Muggfia !
Vi har alla våra passioner.
Muggar använder vi mest under sommarsäsongen när vi fikar ute.
Jag vill gärna ha lite rustika koppar i lergods.
Men visst är det kul med muggar så jag förstår dig.
Kram ewa

Lenas pysselgrop said...

Att ha skilda muggar för olika årstider och högtider, det är tufft det! Och Tema-muggarna är verkligen "lämpliga", på alla sätt och vis!