Friday 7 March 2008

Tomatens olika åldrar




Jag är lite konstig. Nåja, det finns säkert de som anser att ordet lite i sammanhanget är i underkant, men det må vara hänt. Så länge jag är medveten om det själv, är väl allt någorlunda under kontroll. Just idag tänker jag på min oförmåga att träffa rätt med vissa ord. Makaroner till exempel. Dem har jag alltid kallat bananer, förmodligen för att båda har samma form. Hos oss äter vi sålunda bananlåda, och inte makaronilåda som i andra, vanliga familjer. Och med assimilation menar jag viadukt. På senare tid har jag fått svårt att skilja mellan tulpaner och tomater. Fråga mig inte varför, det bara är så. Att det blir tjatigt med mina tulpan- eller tomatbilder förstår jag också, men det får vi stå ut med. Det var kanske dumt att utmana sig själv med denna fotoblogg, men gjort är gjort och det är bara att kämpa vidare. Bear with me.

8 comments:

Hans said...
This comment has been removed by the author.
Hans said...

Vi är nog lite tomtiga i denhär familjen lite till mans :)
"Everybody has his cross to bear" som man brukar säga. Eller var det "...bear to cross" ?

Ann-Catrin said...

Hihi.. du är för rolig du...
tomater-tulpaner...ja varför inte!!
Hoppas kakan smakade.. såg i allafall himlans god ut!!!
Kramar A-C

Karin i Villa Grå said...

Hi hi hi, det är ju charmigt! *ler* Så länge dina närmaste vet vad de ska bjudas på när du säger babanlåda är väl allt gott och väl. De som inte förstår har förhoppningsvis vett nog att uppskatta tulpantomater ;-)

Kram på dig!

Karin

junhe said...

hahaah...härligt med lite humor och glada tanakr så här på fredagskvällen. hoppas du känner dig bättre från förkylningen =) ha en bra helg/ kram junhe

Kamomilla said...

Bananer och tomater.. ja, men det är för härligt! Makaronilåda är förresten ett av de få ord som jag kan på teckenspråk. Tur att jag inte är döv, för då skulle kosten bli ganska ensidig... ;)

ginga said...

hej på dej lilla tomat, jag tycker också om tulpaner

Lenas pysselgrop said...

Ni har härlig humor hos er!