Thursday 27 March 2008

Mariskål och o/lycka


Vilket otäckt före det har varit idag. Hela landet rapporterar om svåra trafikolyckor. Alla bilförare borde framför allt komma ihåg att hålla avstånd när föret är dåligt. Annars också!

För vår egen del har det varit en lyckad dag. Vi konstaterade att vi bara har tre italiensklektioner kvar (skönt). Läderrocken jag beställt på postorder till äldre sonen fick godkänt, och det är ju alltid en lättnad att slippa skicka varor tillbaka.

Dagens bild hör till serien Mariskålbilder. I min plommonröda förvarar jag flingsaltet. Bara lite åt gången så det inte hinner bli så många basilusker i saltet...

3 comments:

Anonymous said...

Jadu,det händet många läskiga o otäcka saker ute i vår värld.
Därför är det viktigt att ta vara på alla dom fina stunder vi har o se det positiva o lädja sig åt dem.
Kram ewa

ginga said...

Tänk om alla skulle tänka hur de kör, och tänka i hurudant före de kör, då skulle säkert flera olyckor kunna undvikas. Den här skedde ju så nära er, man fick riktigt kalla kårar längs ryggen då man hörde om Kvevlax-olyckan. I framtiden skall jag vara extra försiktig då jag kör där!

Hans said...

Håll avstånden! Det är det absolut viktigaste.
Jag blir ibland så jäkla arg när det smyger upp stora lastbilar i rumpan på en så det enda man ser i backspegeln är en stor Volvo eller Scania logo....