Saturday 29 March 2008

Hälsningar från Jakobstad


Allt för "konsten". Vi kom precis hem från vår resa till norr och så fort jag knäppte på datorn, drabbades jag av migrän med synrubbningar, men eftersom jag lovat att ladda upp en bild varje dag, är det bara att försöka stå ut trots att jag bara har halva synfältet kvar.
På bilden ser du gamla tobaksfabriken i Jakobstad. Verksamheten vid den lades ner på 90-talet. Tobaksfabriken grundades så tidigt som 1762, men jag är inte säker på att det var i denna fastighet verksamheten inleddes. Det måste jag nog ta reda på.

9 comments:

Anonymous said...

Är man tjurig så är man...fniss
Ta det lugnt med huvudet o vila.
kram ewa

Anonymous said...

sidubara! min mommo å mamma har arbeita vi strengbergs!
*cati*

Hans said...

Det är ju tur att det bara är dedär irriterande synrubbningarna och inte accompanjeras av den olidliga huvudvärken.

Strengbergs fabrik med klocktornet är ju bara så snyggt och tidlöst

junhe said...

hoppas din helg varit bra, här skiner solen äntligen =) ha dt gott. kram junhe

ginga said...

Ha du vari å si på Strengbergs Klocko? å kört förbi mej.

Kamomilla said...

Vacker fabrik, verkligen!
hoppas migränen lättar, det är ju så jobbigt och ha sån.
Kram.

Lenas pysselgrop said...

Hoppas du mår bättre nu? Ibland funkar det kanske att sova bort eländet, eller hur?

Anonymous said...

Mitt första riktiga sommarjobb var att städa fabriken när de hade semesterstängt. Så jag och en kompis har tvättat sgs alla fönster på byggnaden. Det om något förklarar min ovilja till fönstertvätt än idag 18 år senare :)

/ M-L

alegni said...

moster > förlåt! men du var ju fullt upptagen hela dagen...

m-l > jag förstår så väl o avundas dig inte alls. undrar vad min motvilja mot fönstertvätt bottnar i ;)

lena > själva synrubbningarna försvann på kvällen, men huvudet kändes degigt hela söndagen!