Sunday 16 March 2008

En skogsdag igen

Idag har vi jobbat i skogen igen. En sex timmars arbetsdag blev det, med söndagstillägg innebär det ju att vi egentligen jobbat tolv timmar ;)

En av våra lador har någon gång under de senaste året tyckt att den gjort sitt och blivit en föredetting. När vi någon gång i framtiden röjt klart i skogen, blir det att städa upp eländet, för så här kan vi ju inte ha det att se ut i vår fina skog.


Här nedanför ser ni mina favoritverktyg. Kvistkniven slåss vi nästan om, men bågsågen får jag för det mesta ha för mig själv. De övriga gillar motoriserade sågar bättre.


Det värsta är den långa vägen till skiftet där vi jobbar. Det tar ungefär en halv timme att traska dit, och lika länge, om inte längre, därifrån. Herrarna med sina långa ben tycks klara av det bra, för mig är det jäääättetungt, men jag kämpar så gott jag kan.

6 comments:

Anonymous said...

Ni gör då rätt för er när ni är ute.
Men som sagt en skog måste ju skötas om.
Det är nog bra både för och själ.
kram ewa

Anonymous said...

kropp ska det stå efter för.
Hade lite bråttomt där.

Trollmor

Kamomilla said...

Så mycket snö ännu... Här finns ingen snö alls mera.

Burkarna i mitt inlägg, ja- jag tror priserna rör sig kring allt från 5e och uppåt, beroende på skick och beroende på lock eller inte... men det är som sagt SVÅRT att hitta såna med lock...

Förändringen i vårt kök är egentligen inte så kul, våra dörrar har vridit sig, och vi måste få dem uträtade eller göra nya (de som är ovanför diskbänken) Det beror nog på att hösten var enormt fuktig och trots idoga försök att torka pärlsponten så var det lite fukt kvar i träet... Suck. Så nu är vi utan dörrar och då måste ju hyllorna vara snygga. Får se hur det går. jag vill ha snygga burkar och ska söka i stan nu, efter mera. Nya eller gamla, det kvittar bara de är snygga.

Hans said...

AJ, min rygg...!

Ewa said...

Kippis! (Med reservation för felstavning...)

Kramar i massor
/Ewa

ginga said...

Nog har ni fått frisk luft och myki orkona i skogen, kämpa på! Tänk att få "arbeit i lag" med såg och kniv. Nog hade ni väl mat mer er så ni orkade tillbaka