Saturday 22 March 2008

Påskafton


Så är då den påskaftonen snart till ända. Det blev inte mycket sömn förra natten eftersom det gjorde ont mest överallt, så det blir nog sussa-sova rätt tidigt ikväll. Idag har vi haft besök i två omgångar, och ändå finns det kvar av påsktårtan. Det är ovanligt för den här familjen, för vi brukar vara experter på att göra slut på allt sött och gott på nolltid. Jag skyller på påskgodiset.

Och så måste jag ju bekänna en "synd" - jag har ätit fårkött idag. Jag blev bjuden på lunch på stan och det var verkligen inte vilken lunch som helst! Jag överväger att börja äta kött igen, men bara när det vankas får.

5 comments:

ginga said...

Rpkpan kar som int kan änder sej. Fårkött fick vi ockso hos din mor i går. GOTT!

ginga said...

Rokoan kar sa ja

Lenas pysselgrop said...

Tack, tårtan smakade jättebra!
Hoppas du sover bättre i natt!

Jes/Vita villa vila said...

Vilken ljuvlig tårta!

Glad Påsk ♥ Kram Jes

Anonymous said...

Tårtan såg god ut.Vi slog oss ihop med grannarna ikväll med knytismiddag och bastubad.Trevligt!
Nu är jag så trött att jag ska bums i säng.