Tuesday 31 March 2009

Ägg

Som så många andra brukar jag inte pynta särskilt mycket till påsk, i synnerhet inte sedan grabbarna slutade bära hem egenhändigt producerat påskpynt från dagis/skola. Som den otacksamma mamma jag är tycker jag det är en lättnad att de inte längre på gymnasienivå sitter och målar eller knåpar ihop kycklingar... Det enda påskpyntet jag faktiskt gillar är ägg, för de har en sådan skön form.




Dessa färggranna ägg har hängt med sedan barna var rätt små och jag förväntas se till att de är fyllda med godis under hela påskhelgen.

18 comments:

Sabina said...

Vilka jättefina bilder du har tagit! Verkligen... ser så fint ut med dessa stilfulla ägg och hararna i bakgrunden är mycket söta!
(Längtar nästan efter att barna sku gå i gymnasiet. Där runt påsk! Annars får dom nog vara små ännu...)
Kram!

Unknown said...

Det var verkligen fint påskpynt!! Jag tycker också om formen på äggen. Ha det så gott. Kram Lenita

Jenny said...

Hej Ingela!
Åh vad fina bilder, äggen är jättesöta och jag gillar de bedårande Mailegkaninerna och trådkorgen oxå.)

Ha en bra dag,

Kram Jenny

StrandviksVillan said...

Men Ingela, så vackra bilder!! Verkligen!
Jag är ingen blå person, men faktiskt idag fick jag lust med lite ljusblått/turkost, så dina bilder kunde inte kommit lämpligare ;)
Härlig korg också, vill ha!

Hanna said...

Ja du ägg ska de va, inget annat. Är inte mycket för säsongspynt men ägg ska här inhandlas å sen så får de bli omelett till midsommar.
Ha de gott
kram

Sjöboden said...

Gillar oxå ägg, dina var jättefina!

Kram C

Funccis said...

Oh om man kunde få en enda dag tillbaka från då barna var små och kom hem med "allt detdär". Men jag vet hur du menar. Verkligt vackra är dom, dina ägg! Varför är jag inte som min mamma, hon höll på med dom där traditionerna ända till slutet?

Kamomilla said...

Oj, du är tidigt ute. Jag är ganska kass på det här med påskpynt. har nog sått lite gräs men jag lyckas väl döda det och svante äter väl upp prydnadsäggen... :D

Stjärnor & Champagne said...

Åh vad mycket fint påskpynt du har. Alla fina ägg...

Kram Anne

Nettan said...

Härliga bilder! Jag älskar ägg och har en liten samling! Och hos mig får de vara framme året om!
Kram Nettan

Nicole said...

Hihi, jo 5:åringens pynt brukar jag uppmuntra henne att lägga i eget rum ;).
Så fina ägg på jättefina bilder! Å kaninerna...Ja påskgodiset får man inte glömma. Från det ena till det andra, har du provat att gå till privat läkare med dina magproblem? Det är ju nästan tvunget att göra det i dessa tider om man ska få nån diagnos...

Taina said...

Påskpynt ja! Det kan de här. Alla högtider innebär fyllda hyllor på alla affärer och det går att fynda allt möjligt. Ibland fattar jag inte att de orkar plocka fram så mycket prylar och sedan plocka undan massor. Jag undrar hur många procent av det som ställs fram säljs?
Själv gillar jag att ha påskris och det finns inte så gott om björk här så jag tar vilket ris jag än stöter på. Har inte vatten i vasen dock.
Dina ägg är jättetjusiga. Jag köpte en fin krans med målade ägg. Kanske jag ska ta en bild på den?
Ha en fin onsdag ;)
Kram

Karin i Villa Grå said...

Hi hi, de små liven... :-) Ja, jag säger små för när det gäller exempelvis välfyllda påskägg är det tydligen så att de aldrig riktigt växer upp? Men det är ju charmen med att ha dragit på sig bristningar, sömnbrist, svajigare ekonomi och bekymmersrynkor - vad gör man inte för sina barn? ;-)

Gillar dina blågråtonade ägg skarpt. Så där pyntar man med stil! Ha det bra nu!

Kram, Karin

Lallis - liv och leverne said...

Åh så fina bilder:)
ha en fin dag idag.
Kram Lallis

trollmor said...

Vad fint du gjort med äggen. Har inte själv heller någon överdriven pyntning. Har en tupp ,en godis höna och en påsk kärring och lite ris med fjädrar på altanen.
Ha en bra dag.
ewa

Mitt nya vita hem said...

Det var verkligen fint påskpynt!!

Ann-Catrin said...

Godkväll Ingela!!

Så länge sen jag tassade in här hos dig.. men nu är datorn lagad och jag kan surfa runt igen!

Håller med dig.. jag pyntar nästan ingenting till påsk heller.. bara om man ska ha gäyer så gilar jag att göra fint på bordet.

men dina ägg du fotat är ju helt fantastiska.. sånt ska man hålla tradition med.. vi har oxå några som hängt med lääänge!

Hoppas ni blivit av med nsön nu.. såg på förra inläget att det låg tjockt!

Vi har haft över 15 gr idag.. bleb minsann en glass med vovvarna i vårsolen.

ha en fin helg vännen
Kram
Ann-catrin

♥ Fyra årstider said...

ÅÅ vad jag gillar dina ägg..håller med det enkla är det vackra.
Kram Lotta