Monday 9 March 2009

Vårsolen

Trots sina dammavslöjande solstrålar är den underbara vårsolen mer än välkommen efter en lång, mörk vinter. Egentligen borde man ha ett jättestort hus, för jag läste eller hörde någonstans för en tid sedan att mängden damm per person är konstant. Detta betyder att dammet blir mer utspritt i ett stort hem än ett litet och då är dammtorkningsbehovet inte så akut hela tiden. Attans också att ingen berättade det här för mig för tretton år sedan när vi planerade vårt husbygge!

Den röda mattan som ni skymtar här ovan byttes i förrgår ut till en ljusare som i en månads tid stått i garderoben och väntat på att få göra entré.

Narcisserna jag köpte hem förra veckan förde med sig ett otyg i form av pyttesmå blomflugor. De finns överallt nu och jag går omkring och slår runt mig som om jag såg smågubbar hela tiden. Narcisserna blev trots allt kommenderade utomhus och jag blir nog mer och mer övertygad om att konstgjorda blommor - som dessa i toafönstret - är det som jag ska hålla mig till i fortsättningen!

Har ni någonsin funderat över hur världens snällaste mamma ser ut? Nu behöver ni inte fundera längre, här kommer en bild på henne:

En liten körsbärskvist till dig, mamma, med anledning av Kvinnodagen igår:

10 comments:

Unknown said...

Skulle kanske skaffa sig ett större hus då, så blir dammningen lättare, ler. Härligt när solen tittar fram, får mer energi då. Ha det så gott. Kram Lenita

Maja said...

Vad fint ni har hemma hos er! Just där kring spisen ser det så mysigt ut. Och Världens Bästa Mamma ser mysig ut hon också:)

Hans said...

Näh... Jag tror nog att mängden damm per kvadratmeter är konstant. Även i obebodda hus :)

Liljas Corner said...

Det ser inte ut att va helt samma matta som vi köpte, men nästan ;)

Jag nog e det hemskt då man ser dammet i solstrålarna! Och då är vi så lata med dammsugning dessutom. Jag sa åt maken sist han dammsugade att kanske vi ska börja dammsuga två gånger i veckan. Då sa han att vi kan ju börja med att åtminstone dammsuga en gång i veckan. Jepp, så är det hos oss... ;)

Kamomilla said...

Jag ser inte ett enda dammkorn hos er! :) Ni har det så fint.jag gillar så de där fina stjärnorna!

Gulligt av dig att ta med mamma, dagen till ära! :)

Nettan said...

Vilket mysigt vardagsum! Jasså det är så det ligger till med dammet! Har ett helt gäng "råttor" här hos mig som jag skulle behöva sätta igång å jaga bort!
Kram Nettan

Anonymous said...

Visst är det skönt när solen vill visa sig.Dammet får man inpå.Nu har det varit många grådagar här förutom i lördags då vi jobbade med sonen arragemang www.vannasbigjump.se Det blev förresten flera dagars jobb med olika saker som skulle fixas men allt blev lyckat till och med vädret. Härliga körsbärskvistar.
kram ewa

Galleri MochB said...

Så du fick en matta till slut! Härligt rum! Jag har också en bästaste mamma...;O)

ginga said...

Vet du vad, fast jag har ett "jättestort" hus finns det damm överallt, snart har jag bara en liten lokal och hoppas ju att det inte blir mera damm då. Och så har ja världens bästa syster

Stjärnor & Champagne said...

Vilka fina bilder...Vad är det för stjärnor du har på väggen??

Kram Anne