Sunday 1 March 2009

Dagens dessert

Nu när jag ändrat min kosthållning till en lågkolhydratdito blir det samma efterrätt de flesta söndagar - chokladmousse gjord på äkta grädde, äggula och mörk choklad. För variationens skull serverar jag den ur olika sorters kärl. Idag använde jag espressokopparna maken och jag fick i bröllopsgåva för snart 19 år sedan.

Helgen har inte varit den bästa, så jag blev jätteglad över den här fina utmärkelsen som jag idag fick av Sabina med den fina bloggen Casa de Sabina. Tusen, tusen tack!

13 comments:

♥ Fyra årstider said...

Mums så gott..nu blev jag fika sugen.
Kram Lotta

Nina Granmo said...

öh, kan man möjligen få receptet...blev otroligt gottasnål

Pink and white dreams said...

Grattis till awarden! Du är väl värd den. Ha en skön fortsättning på söndagen, jag skall baka bullar.

Sabi

Kamomilla said...

Åh! Recept tack? -4kg nu...

Anonymous said...

Det där såg väldigt gott ut.
Fina koppar med. Hoppas dina dagar blir bättre än vad de har varit för dig . Grattis till din utmärkelse.
kram på dig
ewa

Vit Gladiolus said...

Åhhh vad det ser smarrit ut!!!
grattis åxå till awarden!!
Kraaam

StrandviksVillan said...

Mums!! Sällan jag gör efterrätt, faktiskt... Men det skulle garanterat vara uppskattat förstås ;)

Tess på Tilda och Mamma said...

Åh så underbart det ser ut, smakar gärna en. Älskar verkligen lampan från ikea du hittat, den var tyvärr slut när jag var där, och jag har bara 35 mil till närmaste ikea. Men det blir en annan gång. Roligt att du kikar in till mig och tack för dina fina ord.
Mvh Tess

Nettan said...

Å såg inte det supersmaskigt ut..å det är dessutom nyttigt säger du! Kan det bli bättre??
Grattis till din award!
Kram Nettan

Nicole said...

Mmmm, chokladmousse skulle jag gärna äta varje söndag, det är nog en av mina absoluta favoritefterrätter. (I första bloggen jag tittade in idag fanns pizzabullar, i andra chokladrutor och nu kom jag till nr 3..Nu blir frestelsen övermäktig...)
Söt liten surfdator du skaffat och lampan är jättefin!
Å grattis till urmärkelsen! Den är du absolut värd!

Sofie said...

hejsan Ingela!
Biljetterna släpptes idag. Studioticket säljer dom. 20€ styck. Det blir en hejdundrande show!
Desserten ser annars mycket läcker ut!
Allt gott.
S

Hem och Lycka said...

Mums, å vad gott det ser ut! Grattis till awarden!

kram

rautaharakka said...

Oj vilken mysig blogg hittade jag via Kamomillas kommentarer, chokladmousserecepten drag mig hit... Tack, mousse ska det ätas under veckosluten! Och hit kommer jag gärna åter!