Monday 30 March 2009

Snart!

Både stora och små harar har tydligen skuttat runt på vår gård i vinter. Lustigt att spåren efter mig också ser ut som harspår. Ser ni vilken massa snö vi har här ännu? Det är ju inte klokt! Fast idag har solen skinit en stund, så jag hoppas att snötäcket sjunkit ihop litet grann åtminstone.

En glädjande nyhet läste jag i lokalblaskan idag, d.v.s. att Plantagen äntligen slår upp sina dörrar på torsdag. Som jag väntat! Jag hoppas verkligen att affären inte är någon besvikelse nu när mina förhoppningar är så högt uppskruvade. Kanske jag så småningom hittar något trevligt att fylla alla mina pytsor och krukor med. Minihyacinterna som jag köpte för en tid sedan storknade under förra veckan, men vilka blommor klarar nu -18 grader...

8 comments:

A home far away said...

Har ni fortfarande snö, har inte de milda vårvindarna svept in ännu?

Ha en fin vecka
Kram Gunilla i Singapore

StrandviksVillan said...

Jag ser också fram emot Plantagens öppning :)
OJ, där ser jag en sån där pump som vi önskar oss! Har nämligen en brunn på gården. Maken grävde upp den i somras och lade ner nya betongringar, tidigare var det timrat från gammalt. Skulle vara bra att kunna använda till bevattning och sånt.

Liljas Corner said...

Fast nu snöar det igen...

Jag tänkte genast då jag såg annonsen i vbl att man ju hinner dit före jobbet då dom öppnar kl. 8, haha! Typiskt nog har jag satt köpstopp åt mej själv, för av nån anledning försvinner pengarna från mitt konto i svischande fart! Men man kan ju åka dit å se...

Jenny said...

Hej Ingela,
Åh vad tråkigt med så mycket snö!
Här har allt smält bort som tur är..ska bli soligt o varmt senare i veckan oxå, det låter härligt!

Kul att ni får en Plantagen, där hittar man alltid nått fint:)

Ha en bra kväll,
kram Jenny

Kamomilla said...

Vi har lika mycket snö... :(

Unknown said...

Lika mycket snö här också.. och idag har det blåst ganska mycket. Men jag kan faktiskt se att snön börjar smälta på gatorna!! Jippi!! (ja, man får va glad för det lilla, ler) Ha det gott. Kram Lenita

sand mellan tårna said...

mmmmm.... idag var smaklökarna i den bistra verkligheten med köttbullar & makaroner.... men imorgon besöker de italien.... hihi.

Kram Linda

trollmor said...

Snö snö det har vi också gott om och i natt snöade det några cm till.
Som tur är vet man att det går fort när det väl börjar tina bort.
Inte vet jag om plantagen blev någon favorit för mig sen dom öppnade för drygt året sen i stan.
Vi har ett ställe som heter blomsterlandet som jag ofta besöker och där har dom mycke kul och prisvärda saker.
Kram på dig
ewa