Thursday 19 March 2009

Miniväxthus

Som ni ser trivs växterna i mitt växthus nu när vårsolen äntligen behagar visa sig. Trivs gör de ändå, för de är ju av det slaget som inte är så kinkiga, vare sig med ljus eller med vatten. Förra året fick växthuset agera äggkläckningsmaskin, men det försöket misslyckades, så det blev ett annat användningsområde i år.


Igår kom jag mig inte ut trots det underbara vårvädret. Ska göra ett nytt försök idag, men som vanligt är det upp till min arbetssituation om det lyckas eller inte. Jag har legat lite lågt igen vad gäller motion så jag borde sparka mig själv i arslet för att komma i gång på nytt.

10 comments:

Unknown said...

Det ä fint med sådana växthus tycker jag. Motion ja.. man borde, man tycker om (när man väl kommer ut) o man mår bra av det... men varför... ska det va så himla svårt att få rutin med tex. promenader.. Suck.. ja, jag ä "där" också.. Hoppas att du kommer ut en sväng idag. Ha det gott. Kram Lenita

Mia said...

Jättesött växthus. Blir lite nyfiken när du nämner äggkläckning... vad kan det ha varit för ägg tro? Har själv haft lite kläckning hemma senaste två åren... av små majsormar. :)

Kram Mia

Sabina said...

Har just varit ute på en timmes promenad! Skönt, men trots solen var det isande kall vind.
Så det är nog bäst att ha växthuset inne. Jag blev oxå nyfiken på detdär med äggkläckning? :)
Kram S.

Sabina said...

Alabasterägg??? Säger mig fortfarande ingenting! Är jag riktigt korkad, eller...? :)

Sabina said...

Ja, nuu vet jag! Tror tom jag har en skulptur som är gjord i alabaster. Så det var det du hade! Men du... jag såg redan framför mig små gulliga kycklingar som kläcktes till påsken och bodde i ditt växthus. Vore inte det någonting? :)

Vit Gladiolus said...

Tja!
Menar du att det går över då...när jag sjunger en annan låt. Jag ska prova direkt! Tack!
Kraaaam
;)

Kamomilla said...

Men brrr vad det var kallt idag!

Jenny said...

Hej Ingela!
Vilket sött litet växthus:)

Hmm..du är inte den enda som borde sparka sig själv därbak för att komma igång..här finns en soffpotatis till:)

Ha en härlig helg!

Kram Jenny

Nettan said...

Har oxå ett sånt där miniväxthus i källaren, men mitt har blivit lite rsotigt..men det gör ju inget! Ska nog plocka fram det å sätta dit lite lökar, jättefint!
Kram Nettan

Stjärnor & Champagne said...

växthusen är så söta, vill ha ett men var sjutton skall jag ställa det??

kram anne