Monday 2 March 2009

Sportlovsnytt, del 3

Det slog mig för en stund sedan att jag inte ännu visat de nya grejerna jag fick hem från Jakobstad, så här kommer bilder på dem. Snäll make har jag, inte sant?

Det är alltså klämman som är ny. Fotot är gammalt och föreställer min mormor och hennes lillasyster.




Jag kunde ju inte motstå en bokstav till även om jag inte riktigt visste var jag skulle placera den. Tillsvidare får mitt nya &-tecken husera ovanför vår säng med annat tjafs.

Så tänkte jag visa en ny bild på mig själv. Ni kan ju jämföra med den den HÄR som är tagen för ungefär ett år och fjorton kilo sedan. Målet är ytterligare fem försvunna kilon, men attans vad de sitter hårt, de kilona. Chokladmousse lite mer sällan, kanske?

11 comments:

ginga said...

Nog kan du slut nu, minns du vad pojkarna sa förra gången? Du e nog bra som du e nu!!:))

alegni said...

men numera vet ju pojkarna att jag är samma på insidan även om utsidan ändras lite grann ;)

Liljas Corner said...

Va duktig du har varit! Har du klarat så mycket klarar du nog det sista också :)

Nina Granmo said...

14 kilo låter WOW i mina öron. Grattis!

Sabina said...

Ojdå, 14 kilo... wow! Det var ju alldeles nyligen du skrev att motionscykeln kom fram??
Jättefin bild från sovrummet, I like!
Ha en bra vecka!
Kram S.

Ann-Catrin said...

Men du... 14 kg.. härär det jag som nästan tuppar av!!''
riktigt snygga glasägon du har, stilig kvinna du.. var stolt!!

och urfina saker.. klämman gillade jag speciellt

kramar
a-C

Livet på Sjögård said...

Men Shit pommfritt! (får jag säga så??) Wow.
Jag är lite ordlös... Du har varit duktig!!! :)

Vallypee said...

Hi Ingela, I've decided you should be a photographer for a magazine about homes and gardens. Your photos are just perfect! I love the ones of the glassware! I think I must get the translator working here so I can read what you say too ;-)

Lovely portrait of you too...very cheerful!

Sabina said...

Det är klart, har du gjort det förr så behöver du inte upprepa dig.Jag har bara inte koll på vem som utmanats tidigare.
Det är nog viktigt med språken, att barnen lär sig både och, speciellt i ett tvåspråkigt land. Men att du lyckats byta språk helt plötsligt, det lyfter jag på hatten för! Gick det helt spontant? Vi har också svenska som starkare språk, och barnen går i svensk skola, så finskan får man nog kämpa för.

Kamomilla said...

Alltså vännen, You look great!!! Vilken kvinna!

Jag kämpar så... men det vill bara junna på ställe. kanske för mycket plopp på veckosluten? men något vill man ju unna sig... Och så läste jag en sait om olika faktorer som påverkar viktminskningsfarten, så jag ger inte upp! tack för receptet förresten!

Anonymous said...

Hej! Har inte sett dig på bild innan så det kändes nästan konstigt, Man läser om folk eller hör de på radion och sen när man får se dom så ser dom inte alls ut som man föreställt sig!
Men du ser ut som du låter! Du ser så go ut, varm person som bryr sig om. snälla ögon. och vad DUKTIG du är som fixat 14 kg!!! *JÄTTEAVIS*
KRAAAAM